امروز:16 اردیبهشت 1403

هکر «GTA VI» تصاویری را با استفاده از Fire TV Stick در یک اتاق هتل ارزان‌قیمت انگلستان فاش کرد

در فیلم‌ها، یک هکر معمولاً پشت یک میز بزرگ می‌نشیند و فناوری‌های پیشرفته در مقابل آن‌ها قرار دارد. در زندگی واقعی، به نظر می رسد تنها چیزی که نیاز دارید، یک چوب تلویزیون آمازون فایر، گوشی هوشمند، صفحه کلید و ماوس برای سرقت و افشای کلیپ های یک بازی منتشر نشده مانند Grand Theft Auto IV است. به گزارش بی بی سی نیوز، این دقیقا همان کاری است که آریون کورتاج، یکی از اعضای گروه هک Lapsus$، در حالی که قبلاً به اتهام هک NVIDIA وثیقه گرفته بود، انجام داد.

این جوان 18 ساله به Rockstar Games نفوذ کرد که GTA VI را ایجاد کرد و تا آنجا پیش رفت که خود را به عنوان یک “مهاجم” در کانال Slack این شرکت معرفی کرد. صحنه جنایت؟ مقامات هتل Travelodge انگلستان او را در آنجا قرار داده بودند.

کورتاج پس از اینکه هکرها او را “داکسکس” کردند و اطلاعات دقیقی درباره او و خانواده اش به صورت آنلاین منتشر کردند و امنیت او را به خطر انداختند، به هتل منتقل شد. در آنجا به او اجازه دسترسی به اینترنت داده نشد – چیزی که از Fire TV Stick برای رفت و آمد استفاده کرد.

جزئیات بیشتر شیرین کاری غیرقانونی کورتاج پس از یک محاکمه هفت هفته ای و مجرم شناخته شدن او به دلیل هک کردن Rockstar، Neobank Revolut و Uber، علنی شد. یک نوجوان 17 ساله نیز محکوم شد، اما برخلاف کورتاج، همچنان با وثیقه آزاد است. این دو فرد مبتلا به اوتیسم هستند و روانپزشکان آنها را واجد شرایط محاکمه نمی دانند. این بدان معناست که هیئت منصفه فقط در صورتی به این موضوع رسیدگی می کند که آنها معتقد باشند که جنایات مرتکب شده اند، نه اگر آنها با قصد مجرمانه انجام شده باشند.

اعتقاد بر این است که Lapsus$، که در دادگاه به عنوان گروهی از “راهزنان دیجیتال” نامیده می شود، بیشتر از نوجوانان برزیل و بریتانیا تشکیل شده است – کورتاج و این جوان 17 ساله ناشناس دو تن از هفت عضوی هستند که در بریتانیا دستگیر شده اند. بین سال‌های 2021 تا 2022، Lapsus$ همچنین سامسونگ، T-Mobile و مایکروسافت را هک کرده است. اگرچه این گروه درخواست باج کرده است، اما مشخص نیست که چه مقدار از این سوء استفاده ها درآمد داشته است.

اشتراک گذاری