امروز:10 اردیبهشت 1403

رتبه سرعت دانلود ایران در جهان

 

طبق آماری که روز گذشته وزیر ارتباطات در رابطه با سرعت دانلود در جهان منتشر کرد، رتبه سرعت دانلود ایران در 200 کشور جهان  147 است. براساس این آمار  سرعت دانلود پهن باند در جهان  23MB بر ثانیه است. در ایران، سرعت دانلود 5،6 مگابیت بر ثانیه است. این بیانگر سرعت پایین دانلود در ایران بوده به طوری که گفته شده سرعت دانلود باندپهن در ایران پایین تر از عراق، جزایر ویرجینیا، بوتان و مراکش بیان شده است. در این رتبه بندی سنگاپور بعنوان اولین کشور در سرعت دانلود معرفی شده است. سرعت دانلود در این کشور 119،23 مگابیت بر ثانیه است. گینه نیز بعنوان اخرین کشور در رتبه بندی قرار گرفته است.

رتبه ایران در سرعت اینترنت تلفن همراه

از میان از 114 کشور جهان که به اینترنت تلفن همراه مجهز هستند ایران در جایگاه 98 قرار دارد. در این رتبه بندی ایران پایین تر از اندونزی، فلسطین، بوسنی و مصر قرار گرفته است. نیوزیلند با سرعت 1،46 مگابایت  بر ثانیه به عنوان پرسرعت ترین کشور جهان در اینترنت تلفن همراه شناخته شده است. در این آمار اوکراین در انتهای تمامی کشورها قرار دارد.

رتبه ایران در قیمت اینترنت

در یک رتبه بندی میان 62 کشور جهان در رابطه با قیمت اینترنت ایران در رتبه 46 قرار گرفته است. بدین مفهوم که هر چقدر رتبه بیشتر قیمت اینترنت نیز ارزانتر محاسبه شده است.  بنابراین ایران را جز کشورهای با اینترنت  ارزان قیمت  رتبه بندی کرده اند. در این آمارها، ایتالیا و عربستان جز کشورهایی هستند که قیمت اینترنت در آنجا با قیمتی بالاتر از سایر کشورها عرضه می شود و به عبارتی کشورهایی هستند که اینترنت در آنجا بسیار گران است. بلغارستان نیز ارزانترین قیمت اینترنت را به خود اختصاص داده است.

.