امروز:7 اردیبهشت 1403

قربانیان هک «Axie Infinity» تنها حدود یک سوم چیزی را که از دست داده‌اند، پس می‌گیرند

Sky Mavis، توسعه‌دهنده بازی بلاک‌چین Axie Infinity، می‌گوید که بازپرداخت قربانیان هک ۶۱۷ میلیون دلاری را که در اوایل سال جاری انجام شد، آغاز خواهد کرد. مهاجمان 25.5 میلیون دلار USDC (یک استیبل کوین که به ارزش دلار آمریکا متصل است) و 173600 اتر که در آن زمان حدود 591.2 میلیون دلار ارزش داشت، برداشت کردند. اف‌بی‌آی مدعی شد گروه‌های هکری تحت حمایت دولت کره شمالی در پشت این حمله بودند.

Sky Mavis به بلومبرگ گفت که بازیکنان تحت تأثیر Axie Infinity قادر خواهند بود به ازای هر توکن اتر که در هک از دست داده اند یک توکن را برداشت کنند (شرکت به بازپرداخت USDC اشاره نکرده است). با این حال، مانند سایر ارزهای دیجیتال، ارزش اتریوم پس از حمله در ماه مارس به شدت کاهش یافته است.

به همین دلیل، Sky Mavis حدود 216.5 میلیون دلار به کاربران بازگرداند. این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم دوباره افزایش یابد، اما همانطور که اوضاع پیش می‌رود، کاربران آسیب‌دیده تقریباً یک سوم چیزی را که از دست داده‌اند، بازپس خواهند گرفت.

در ماه آوریل، اسکای ماویس 150 میلیون دلار بودجه برای کمک به بازپرداخت قربانیان جمع آوری کرد. توسعه‌دهنده قصد دارد در ۲۸ ژوئن، زمانی که پل نرم‌افزاری Ronin را که هکرها هدف قرار داده‌اند، راه‌اندازی مجدد می‌کند، به کاربران آسیب‌دیده بازپرداخت کند.

Axie Infinity به طور گسترده ای محبوب ترین بازی برای کسب درآمد در نظر گرفته می شود. بازیکنان NFT هایی را جمع آوری و ضرب می کنند که نشان دهنده موجوداتی است که به سبک پوکمون با یکدیگر می جنگند. این NFT ها را می توان به بازیکنان دیگر فروخت و Sky Mavis هزینه تراکنش دریافت می کند. تا ماه فوریه، Axie Infinity فروش 4 میلیارد دلاری NFT را تسهیل کرده بود.

با این حال، بازار NFT همه چیز را به پایان رسانده است که تأثیر قابل توجهی بر Axie Infinity داشته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، در یک مورد، تعداد کاربران فعال روزانه از 2.7 میلیون نفر در نوامبر به یک چهارم آن در پایان ماه می کاهش یافته است.

اشتراک گذاری