امروز:4 تیر 1403

اسکارلت جوهانسون می‌گوید OpenAI از صدای او بدون اجازه برای دستیار صوتی «اسکای» خود استفاده کرده است

اسکارلت جوهانسون، بازیگر، OpenAI را به کپی کردن صدای او برای یکی از دستیاران صوتی در ChatGPT با وجود انکار شرکت برای انجام این کار متهم کرده است. بیانیه یوهانسون در روز دوشنبه ساعاتی پس از آن منتشر شد که OpenAI گفت که این شرکت دیگر از صدا در ChatGPT استفاده نخواهد کرد، اما دلیلی برای آن ارائه نکرد.

جوهانسون در بیانیه‌ای که توسط تیم روابط عمومی خود با Engadget به اشتراک گذاشته شد، نوشت: «سپتامبر گذشته، پیشنهادی از سم آلتمن دریافت کردم، که می‌خواست من را برای صداگذاری سیستم فعلی ChatGPT 4.0 استخدام کند.» او به من گفت که احساس می‌کند با بیان سیستم، می‌توانم شکاف بین شرکت‌های فناوری و خلاقان را پر کنم و به مصرف‌کنندگان کمک کنم تا با تغییر لرزه‌ای مربوط به انسان و هوش مصنوعی احساس راحتی کنند. او گفت که احساس می‌کند صدای من برای مردم آرامش‌بخش خواهد بود.» جوهانسون اضافه کرد که او پس از “مطالعه زیاد و به دلایل شخصی” این پیشنهاد را رد کرد، اما هنگامی که OpenAI هفته گذشته GPT-4o، آخرین مدل زبان بزرگ شرکت را به نمایش گذاشت، “دوستان، خانواده و عموم مردم همه متوجه شدند که چقدر جدیدترین سیستمی به نام «آسمان» شبیه من بود.»

زمانی که جوهانسون جدیدترین نسخه ی نمایشی OpenAI را دید، گفت: «شکه شد، عصبانی شد و در ناباوری از اینکه آقای آلتمن صدایی را دنبال خواهد کرد که به طرز وحشتناکی شبیه ذهن است که نزدیک ترین دوستان و خبرگزاری های من نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند، شوکه شده است. او همچنین فاش کرد که آلتمن تنها دو روز قبل از اینکه شرکت GPT-4o را فاش کند با نماینده او تماس گرفته بود و از او خواسته بود در این مورد تجدید نظر کند، اما به هر حال قبل از اینکه فرصتی برای پاسخگویی داشته باشد، سیستم را آزاد کرد.

یکی از سخنگویان OpenAI در بیانیه ای که به Engadget ارسال شده است، گفت: “صدای Sky صدای اسکارلت جوهانسون نیست و هرگز قرار نبود شبیه صدای او باشد.” ما قبل از تماس با خانم جوهانسون، صداپیشه را پشت صدای Sky انتخاب کردیم. به احترام خانم جوهانسون، استفاده از صدای Sky را در محصولات خود متوقف کردیم. ما برای خانم جوهانسون متاسفیم که بهتر با هم ارتباط برقرار نکردیم. “

اگرچه Sky از سپتامبر 2023 یکی از دستیارهای صوتی ChatGPT بوده است، GPT-4o که این شرکت هفته گذشته اعلام کرد، همه چیز را یک قدم جلوتر می برد. این شرکت گفت که مدل جدید به «تعامل بسیار طبیعی‌تر انسان و رایانه» نزدیک‌تر است و مدیران خود را به نمایش گذاشت که مکالمات تقریباً شبیه انسان با دستیار صوتی ChatGPT دارند. این امر باعث مقایسه با سامانتا، دستیار صوتی مجازی با بازی جوهانسون در فیلم Her در سال 2013 شد که رابطه صمیمی با یک انسان دارد. اندکی پس از این رویداد، آلتمن در یک اشاره آشکار به فیلم، یک کلمه “او” را توییت کرد.

اشتراک گذاری