امروز:8 اردیبهشت 1403

Google Bard Advanced در راه است، اما احتمالاً رایگان نخواهد بود

Google Bard Advanced در راه است و ممکن است نشان دهنده اولین تلاش این شرکت برای شارژ یک ربات چت هوش مصنوعی باشد. کد موجود در وب‌سایت Bard فرصتی را برای دریافت سه ماه رایگان Bard Advanced نشان می‌دهد – به این معنی که پس از آن هزینه‌ای خواهد داشت. بِدروس پامبوکیان، کاربر X (توئیتر سابق) کد کشف شده را به اشتراک گذاشت که شامل یک لینک از بین رفته Google One نیز می شود. این می تواند به این معنی باشد که کاربران برای دسترسی به Bard Advanced باید اشتراک Google One را دریافت کنند.

سلام، bard advanced به مدت 3 ماه رایگان خواهد بود و به Google One نیز نیاز خواهید داشت

این واقعیت که در حال تولید است به این معنی است که آماده است و در حال آزمایش است (در حال حاضر یک آزمایش است)

باز هم، یک افشاکننده نیست، اما گوگل همچنان چیزها را در معرض دید عموم قرار می دهد و به معنای واقعی کلمه هیچ کس متوجه نمی شود… pic.twitter.com/YqfAK77f0F

— بدروس پامبوکیان (@bedros_p) 3 ژانویه 2024

گوگل اولین بار Bard Advanced را در دسامبر 2023 در کنار مدل جدید هوش مصنوعی Gemini و یک ابر کامپیوتر هوش مصنوعی از Google Cloud معرفی کرد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در یک پست وبلاگ توضیح داد Gemini تواناترین مدل گوگل تا به امروز است، با توانایی “درک و استدلال یکپارچه در مورد انواع ورودی ها از پایه، بسیار بهتر از مدل های چندوجهی موجود”. Gemini دارای سه اندازه است: Gemini Ultra، Gemini Nano و Gemini Pro که بارد از دومی استفاده می کند. Gemini Ultra هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، اما گوگل اعلام کرده است که نیروی پشتیبان Bard Advanced خواهد بود.

در مورد در دسترس بودن Bard Advanced، کد فوق الذکر نشان می‌دهد که می‌تواند به Google One مرتبط باشد (اگرچه مشخص نیست چه سطح اشتراکی مورد نیاز است) اما هیچ جزئیاتی تا زمان نوشتن این مقاله تأیید نشده است. گوگل در حال حاضر توانایی های خود را با یک گروه کوچک آزمایش می کند (که ممکن است دلیل قابل مشاهده بودن کد نیز باشد). هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار Bard Advanced مشخص نشده است، اما گوگل در ماه دسامبر اعلام کرد که در اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود، بنابراین می تواند در هر زمانی عرضه شود.

اشتراک گذاری