امروز:31 فروردین 1403

وایت پیپر بیت کوین در macOS با برنامه ناشناخته Virtual Scanner II پنهان شده است

وایت پیپر بیت کوین ساتوشی ناکاموتو را می توان در هر مکی که دارای macOS Catalina یا جدیدتر است پیدا کرد، اما هیچ کس دلیل آن را نمی داند.
فایل‌های مخفی زیادی در macOS وجود دارد که تا زمانی که کاربر عملکرد یا آزمایش خاصی را انجام ندهد، ظاهر نمی‌شوند. با این حال، اکثر این فایل‌ها قرار نیست توسط کاربران عادی کشف شوند.

اندی بایو، یک وبلاگ نویس با سابقه گسترده در جامعه فناوری، کشف عجیبی را در وبلاگ خود Waxy به اشتراک گذاشت – کاغذ سفید بیت کوین را می توان در هر مکی که نسخه های اخیر macOS را اجرا می کند، پیدا کرد. می توان آن را از طریق یک فرمان ترمینال ساده یا با پیمایش Finder کشف کرد.

باید بلافاصله کاغذ سفید بیت کوین را در پیش نمایش باز کند. تأیید شده است که این فقط روی دستگاه‌هایی که به macOS Catalina بازگشته‌اند کار می‌کند، اما سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر نیز ممکن است این فایل را داشته باشند.

برای کشف فایل از طریق Finder:

کاربر باید به Macintosh HD -> System -> Library -> Image Capture -> Devices بروید. روی VirtualScanner.app و Show Package Contents Control-کلیک کنید، سپس پوشه Contents -> Resources -> simpledoc.pdf را باز کنید.

برای راحتی کار می توانید در ترمینال این دستور را بزنید:

open /System/Library/Image\ Capture/Devices/VirtualScanner.app/Contents/Resources/simpledoc.pdf

Baio گزارش می دهد که وایت پیپر بیت کوین به عنوان سند نمونه برای دستگاهی به نام “Virtual Scanner II” استفاده می شود. این دستگاه برای برخی از کاربران پنهان است یا به طور پیش فرض نصب نشده است.

پس از کمی حفاری، بایو متوجه شد که او اولین کسی نیست که این اسکنر مخفی یا سند بیت کوین را پیدا کرده است. در سال 2021، یک پست انجمن اپل در مورد آن سؤال کرد و یک عکس عجیب که در جزیره گنج گرفته شده بود در برنامه Virtual Scanner II یافت شد.

این واقعاً یک راز است. هیچ کس در داخل یا خارج از اپل برای توضیح دلیل وجود این فایل‌ها یا اینکه Virtual Scanner II برای چیست، قدمی نگذاشته است.

AppleInsider توانست تأیید کند که برنامه Virtual Scanner II و Whitepaper بیت کوین هر دو در macOS Ventura ظاهر می شوند. همچنین تیم تحریریه آریامونز با بررسی این موضوع بر روی اخرین روژن مک او اس وجود این وایت پیپر را تایید می کند.

اشتراک گذاری