امروز:1 اردیبهشت 1403

خودروی الکتریکی اپل ممکن است به طور کامل خودران نباشد

ظاهراً اپل برنامه های خود را برای یک خودروی الکتریکی کاهش نداده است. منابع بلومبرگ می گویند خودروی الکتریکی با نام رمز پروژه تایتان، دیگر یک ماشین کاملاً خودران نیست. طبق گزارش‌ها، این خودرو دارای یک چرخ و پدال معمولی خواهد بود و «فقط» خود را در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کند. این شرکت همچنین راه اندازی را یک سال به عقب انداخته و تا سال 2026 به تعویق افتاده است.

ظاهراً این وسیله نقلیه به اندازه کافی استقلال خواهد داشت که می‌توانید بازی کنید یا ویدیو را در بزرگراه تماشا کنید، اما از شما می‌خواهد زمانی که زمان رانندگی در خیابان‌های شهر یا در شرایط آب‌وهوای نامساعد است، کنترل را به دست بگیرید. این خودی ها اضافه می کنند که اپل ممکن است ابتدا فناوری هندزفری را در آمریکای شمالی معرفی کند و دسترسی را «به مرور زمان» گسترش دهد.

اپل قبلاً از اظهار نظر خودداری کرده است. تایتان سال‌هاست که در حال توسعه بوده است و با شکست‌های متعدد و همچنین تغییر استراتژی‌های عمده مواجه شده است. این شرکت فناوری ممکن است در اوایل سال 2015 تردیدهایی داشته باشد و گفته می شود که این وسیله نقلیه را در سال 2016 به نفع یک پلت فرم خودران دارای مجوز از بین برده است. جابجایی های اجرایی و اخراج کارکنان نیز کمکی نکرد. در حالی که این شرکت به ساخت یک خودروی تمام عیار بازگشت، طبق شایعات، موفقیت چندانی با کمک برندهایی مانند هیوندای در تولید نداشت.

جاه طلبی های ساده تر تعجب آور نخواهد بود. استقلال کامل سطح 5 (جایی که یک وسیله نقلیه می تواند در هر شرایطی خودش را رانندگی کند) هنوز یک واقعیت عملی نیست و حتی رباتاکسی های Waymo فقط مجاز به کار در هوای خوب در کالیفرنیا هستند. همچنین بحث مجوزهای قانونی وجود دارد. در حالی که ایالات به طور فزاینده ای از خودروهای خودران استقبال می کنند، هنوز چارچوبی وجود ندارد که به عموم مردم اجازه دهد از وسایل نقلیه کاملاً خودران استفاده کنند. حتی اگر اپل تمام چالش‌های فنی را حل کند، نمی‌تواند به این زودی‌ها یک خودروی واقعی را بفروشد.

تغییر به یک طراحی نیمه مستقل می تواند منجر به رقابت شدیدتر شود. در حالی که تسلا مدت هاست رقیب اصلی اپل محسوب می شود، بازار خودروهای برقی در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است. برندهایی مانند فورد، هیوندای، فولکس واگن و ریوین همگی سواری برقی توانمندی ساخته اند. اپل وارد یک میدان شلوغ خواهد شد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرکت برجسته شود.

اشتراک گذاری