امروز:1 اردیبهشت 1403

رئیس طراحی سخت افزار اپل پس از سه سال این شرکت را ترک می کند

جانشین اصلی اپل برای جانی آیو می رود. این شرکت به بلومبرگ تایید کرده است که ایوانز هانکی، رئیس طراحی صنعتی پس از سه سال از این سمت می رود. تا زمان نگارش این مقاله هیچ جایگزین نامداری وجود ندارد، اما طبق گزارش هانکی به عنوان بخشی از یک انتقال، شش ماه در سمت خود باقی خواهد ماند. Alan Dye که در سال 2019 کنترل طراحی نرم افزار را از Ive گرفت، در نقش خود باقی خواهد ماند.

شافل ممکن است کاملاً منفی نباشد. منابع بلومبرگ ادعا می‌کنند که گری بوچر، یکی از طراحان برتر سابق Dye و در حال حاضر معاون طراحی Airbnb، به اپل بازمی‌گردد. مشخص نیست که بوچر ممکن است پس از بازگشت چه مسئولیت هایی را بر عهده بگیرد.

اپل در بیانیه‌ای به بلومبرگ تاکید کرد که واحد طراحی آن دارای «رهبران قوی با چندین دهه تجربه» است و محصولاتی را ایجاد می‌کند که «غیرقابل انکار» نماینده این شرکت هستند. هیچ توضیحی در مورد دلیل رفتن هانکی ارائه نشده است.

هانکی در زمان تصدی مسئولیت انتظارات زیادی از او داشت. آیو مسئول بسیاری از نمادین ترین طراحی های سخت افزاری اپل، از جمله iMac، iPod و iPhone بود. در حالی که دقیقاً مشخص نیست که Hankey تا چه اندازه طراحی محصول را شکل داده است (Ive تنها در ماه جولای راه خود را به طور کامل از هم جدا کرد)، او در طول دوران تصدی خود بر ترکیبی از دوباره کاری‌ها و تحولات ظریف نظارت داشته است. این شرکت مک‌بوک‌های محبوب دوران صفحه‌کلید پروانه‌ای را کنار گذاشت و مدل‌های کاربردی‌تر را معرفی کرد و چند طراحی مجدد بزرگ مانند iMac M1 را معرفی کرد. در عین حال، گاهی اوقات احتیاط امری عادی بوده است – شاهد یک اپل واچ باشید که به غیر از Ultra، از سال 2018 تغییر چندانی نکرده است.

این لزوماً برای اپل مشکل ایجاد نمی کند. با این حال، پتانسیل تغییر در جهت طراحی را افزایش می دهد، به ویژه برای محصولات در دسته های ناآشنا. این شرکت هنوز به طور گسترده در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی، عینک واقعیت افزوده و حتی یک خودروی الکتریکی شایع است. اگرچه ممکن است نفوذ Hankey هنوز با هر معرفی مهمی احساس شود، این احتمال وجود دارد که جانشین او چرخشی جدیدی به آن دستگاه‌ها اضافه کند.

اشتراک گذاری