امروز:8 اردیبهشت 1403

کارمندان اپل باید از ماه سپتامبر سه بار در هفته به صورت حضوری کار کنند

پس از تأخیرهای متعدد و شروع های نادرست، اپل اکنون یک تاریخ ثابت برای شروع کار هیبریدی خود دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ و The Verge، این غول فناوری از کارمندانی که در دفاتر دره سانتا کلارا کار می‌کنند می‌خواهد از هفته پنجم سپتامبر هفته‌ای سه بار به دفتر خود مراجعه کنند. انتظار می‌رود که آنها هر سه‌شنبه و پنج‌شنبه وارد شوند و روز سوم توسط تیم‌های انفرادی آنها تعیین شده است. کریگ فدریگی، معاون مهندسی نرم‌افزار اپل، در نامه‌ای که به کارکنان ارسال شد، کارکنان را تشویق کرد تا نظرات خود را در مورد سومین روز خاص تیم با مدیران خود به اشتراک بگذارند تا به آنها در تصمیم‌گیری کمک کنند.

اپل از ژوئن 2021 در حال برنامه ریزی برای اجرای یک ترتیب ترکیبی است که در آن کارمندان ملزم به کار در دفاتر خود هستند. اگرچه در آن زمان می خواست پرسنل هر دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه وارد محل شوند. این شرکت، که به آنچه تیم کوک «مزایای غیرقابل جایگزین همکاری حضوری» می‌خواند، ارزش زیادی قائل است، از آن زمان تاکنون چندین تلاش برای اعمال یک ترتیب هفته کاری ترکیبی انجام داده است، اما به دلیل افزایش کووید-کووید، مجبور به عقب‌نشینی برنامه‌های خود شده است. 19 مورد و عوامل دیگر.

در اوایل سال جاری، دوباره تلاش کرد تا سیاست کاری ترکیبی خود را در هفته منتهی به 23 می آغاز کند. با این حال، کارمندان این سیاست را به دلیل “ترس” مورد انتقاد قرار داده بودند – آنها در نامه ای سرگشاده گفتند: “ترس از آینده کار، ترس از استقلال کارگر، ترس از دست دادن کنترل.” اپل حتی ایان گودفلو، مدیر یادگیری ماشین خود و متخصص ترین کارشناس در این زمینه را به دلیل این سیاست از دست داد. در پایان، شرکت عقب نشینی کرد و موضع خود را ملایم تر کرد و آزمایشی را راه اندازی کرد که برخی از کارمندان را ملزم می کرد به جای آن دو روز در هفته به دفاتر آن گزارش دهند.

اکنون، به نظر می‌رسد هیچ مانعی برای اپل وجود ندارد که از کارکنان خود بخواهد به دفاتر خود گزارش دهند. فدریگی در یادداشت خود نوشت: «پنجم سپتامبر شروع واقعی پایلوت کار هیبریدی ما در دره سانتا کلاری است. همانطور که او اشاره کرد، با این حال، این هنوز یک پایلوت است و شرکت انتظار دارد از اجرای آن در ماه‌های آینده درس بگیرد، زیرا برای بازگشت کارمندان به دفتر در مکان‌های دیگر آماده می‌شود.

اشتراک گذاری