امروز:6 اردیبهشت 1403

اپل ممکن است عرضه iPadOS 16 را تا اکتبر به تعویق بیاندازد

اپل تمایل دارد نسخه‌های نرم‌افزار اصلی خود را به‌طور منظم عرضه کند، به‌روزرسانی‌های آیفون و آی‌پد معمولاً بلافاصله پس از رویداد سخت‌افزاری بزرگ سالانه‌اش در سپتامبر کاهش می‌یابد. اگرچه ممکن است امسال همه چیز متفاوت باشد. بلومبرگ گزارش می دهد که اپل ممکن است iPadOS 16 را یک ماه یا بیشتر به تاخیر بیندازد.

گفته می شود مشکل اصلی مربوط به ابزار چندوظیفه ای Stage Manager است که تنها در آیپدهای مجهز به M1 در دسترس خواهد بود. این به کاربران امکان می دهد اندازه پنجره ها را تغییر دهند و آنها را با هم تداخل دهند. با این حال، کسانی که نسخه بتا را به طور کلی امتحان کردند، این ویژگی را باگ پیدا کردند.

Nathan Ingraham از Engadget در پیش نمایش iPadOS 16 خود نوشت: “در شکل ناتمام خود، Stage Manager در اطراف لبه ها کمی خشن است.” زمانی که از iPad خود با نمایشگر خارجی استفاده می کردم، سیستم از کار افتاد و من را به ندرت به صفحه اصلی بازگرداند، که بدیهی است افزایش بهره وری را از بین می برد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که اپل آی‌پدهای جدیدی را برای اواخر امسال آماده کرده است، از جمله یک مدل پایه پیشرفته با درگاه USB-C و یک آی‌پد پرو مجهز به M2. تاخیر در iPadOS 16 می‌تواند به معنای نزدیک‌تر شدن آن به ورود تبلت‌های جدید باشد. همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، عقب انداختن نسخه iPadOS 16 همچنین به اپل این امکان را می دهد که iOS 16 را اولویت بندی و اصلاح کند.

macOS Ventura با توجه به ارزشی که دارد، Stage Manager را نیز دارد. دویندرا هاردوار در پیش نمایش خود از سیستم عامل دریافت که این ویژگی، اضافه شدن برجسته است.

انتظار می رود که اپل macOS Ventura را در ماه اکتبر منتشر کند. با توجه به اینکه اپل مدت‌هاست تلاش می‌کند از تصور آی‌پد به‌عنوان یک آیفون بزرگ فاصله بگیرد و آن را بیشتر به یک دستگاه بهره‌وری همه‌منظوره تبدیل کند، عرضه همزمان iPadOS 16 و macOS Ventura می‌تواند پیام ظریف دیگری در مورد چگونگی ارسال کند. این شرکت در حال قرار دادن تبلت های خود است.

اشتراک گذاری