امروز:1 اردیبهشت 1403

سناتورها آمریکا خواستار یک شارژر مشترک در ایالات متحده هستند

اتحادیه اروپا ممکن است تنها نهاد دولتی نباشد که یک استاندارد مشترک برای شارژرهای دستگاه تعیین می کند. The Verge خاطرنشان می کند که سناتورهای آمریکایی اد مارکی، الیزابت وارن و برنی سندرز نامه ای به جینا ریموندو وزیر بازرگانی ارسال کرده و از وزارت بازرگانی خواسته اند تا یک “استراتژی جامع” ایجاد کند که منجر به یک استاندارد شارژ مشترک شود. سناتورها گفتند که اتحادیه اروپا با استقرار در یک بندر در راستای “منافع عمومی” عمل کرد و ایالات متحده باید برای کاهش اثرات زیست محیطی شارژرها و در عین حال بهبود راحتی برای کاربران، از این روند پیروی کند.

استدلال های سیاستمداران تا حد زیادی منعکس کننده موضع اتحادیه اروپا بود. یک استاندارد شارژر از نظر تئوری ضایعات الکترونیکی را با اجازه دادن به مردم برای استفاده مجدد از کابل‌ها و آداپتورهای موجود برای دستگاه‌های جدید کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند با صرفه‌جویی در خرید شارژرهای اضافی، به مصرف‌کنندگان کمک کند، بدون این که «عقل و اطمینان» را به خرید لوازم الکترونیکی اضافه کنیم. به گفته این گروه، این امر باعث می شود شرکت ها نتوانند شما را در کابل های اختصاصی که منسوخ می شوند، قفل کنند.

رایموندو تا زمان نوشتن این نامه به این نامه پاسخ نداده بود. سناتورها USB-C را به عنوان استاندارد مشخص نکردند، اگرچه احتمالاً این USB-C پیشتاز خواهد بود. اتحادیه اروپا از سال 2024 به USB-C نیاز دارد و این فناوری می تواند همه چیز را از تلفن های هوشمند و هدفون گرفته تا لپ تاپ های سطح بالا را در خود جای دهد. همچنین رویکردهای ثابت تری برای شارژ سریع و پشتیبانی لوازم جانبی ارائه می دهد.

منتقدان و برخی از شرکت‌ها مدت‌هاست استانداردهای شارژر را عقب انداخته‌اند. اپل به طور مشخص ادعا کرد که یک شارژر جهانی با محدود کردن پتانسیل پیشرفت‌های فنی به نوآوری آسیب می‌رساند و گفته می‌شود با وادار کردن لشکریان از کاربران این شرکت به تعویض کابل‌های لایتنینگ خود، کاهش زباله‌های الکترونیکی را نفی می‌کند. با این حال، برندهایی مانند اپل ممکن است با توجه به اقدام اتحادیه اروپا انتخاب زیادی جز تغییر نداشته باشند، و استاندارد ایالات متحده تنها این تصمیم را تثبیت می کند.

همانطور که هست، شایعاتی وجود دارد که اپل هم برای سری آیفون 2023 خود و هم برای آیپد پایه امسال خود به USB-C منتقل می کند (همه آیپدهای دیگر قبلاً از این فرمت استفاده می کنند). یک استاندارد شارژ ایالات متحده ممکن است مانع از بازگشت شرکت هایی مانند اپل به کانکتورهای اختصاصی در آینده شود، اما مقررات جدید احتمالی ممکن است کمی بیشتر از اجرای وضعیت موجود در زمان اجرایی شدن آن باشد.

اشتراک گذاری