امروز:7 اردیبهشت 1403

نگاه اولیه به مک بوک ایر M2

در WWDC امروز، اپل نه تنها از M2 Silicon جدید خود رونمایی کرد، بلکه یک جفت دستگاه مجهز به آن را نیز معرفی کرد – مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی. اگرچه بیشتر Pro به نظر می رسد شبیه به مدل های قدیمی تر باشد، Air نیز در حال طراحی مجدد است و آن را باریک تر و سبک تر از قبل می کند. همچنین در چهار رنگ عرضه می شود و ظاهری جدید و مربعی دارد. امروز توانستم به سرعت با Air جدید در اپل پارک بازی کنم، و تا کنون، خوشحالم که به طور قابل توجهی متفاوت به نظر می رسد، با توجه به اینکه از آخرین باری که اپل مک بوک ایر را دوباره طراحی کرده است، چهار سال می گذرد.

از میان چهار رنگی که هوا اکنون در آن وجود دارد، مورد علاقه شخصی من Midnight است که آبی تیره است. سردبیر ما دانا وولمن، که با من در این رویداد شرکت کرد، نیز این رنگ را ترجیح داد. مدل‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی بسیار آشنا هستند، در حالی که نور ستاره‌ای برای من برجسته نبود.

اگر از طرفداران طراحی گوه ای متمایز اپل در مک بوک های قبلی هستید، ممکن است نگران ظاهر جدید و مربعی آن باشید. برایم مهم نبود – در واقع تجدید را ترجیح می‌دهم، زیرا زیبایی‌شناسی قدیمی‌تر تا به حال به نظرم قدیمی شده است. با این حال، شبیه به مک‌بوک پروهای جدید است، بنابراین اگر آن‌ها را دوست داشتید، قدردان آن خواهید بود. دقیقاً مانند موارد مثبت اخیر، Air جدید دارای یک ردیف کامل از کلیدهای عملکرد فیزیکی است. در انتهای سمت راست این دکمه پاور با سنسور Touch ID قرار دارد. دانا یکی از طرفداران شیار در اینجا است، که باعث می‌شود به راحتی تشخیص دهید که انگشت خود را در کجا قرار دهید. همچنین دارای روکش براقی نیست که اثر انگشت را جذب کند.

نکته مهم این است که مک بوک ایر جدید دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina بزرگتر از صفحه نمایش 13.3 اینچی رتینا آخرین مدل است. این باعث شد عکسی که در برخی از واحدهای نمایشی در حال ویرایش بود، روشن و واضح به نظر برسد. ایر جدید تا 500 نیت روشنایی دارد، در مقایسه با 400 نیت قبل، و تنها حدود 64 پیکسل بلندتر است.

وقتی برنامه FaceTime را باز کردم، کیفیت فید وب‌کم را نیز دوست داشتم، اگرچه در واقع عکسی نگرفتم یا زمان زیادی را صرف بررسی دقیق صورتم نکردم.

البته، کیفیت ارتباط زیادی با وب کم بهبود یافته دارد، که اکنون 1080p است (در مقایسه با 720p قبلی). باز هم، من واقعاً با دستگاه تماس نگرفتم یا وقت کافی نداشتم، بنابراین نمی توانم به شما بگویم که به طور قابل توجهی بهتر از قبل است یا خیر.

می توانم به شما بگویم که من قطعا متوجه بریدگی جدید دوربین شده ام. باز هم، این شبیه به مک بوک پروهای اخیر است و از زمان معرفی آن یک ویژگی قطبی بوده است. همکار من Devindra Hardawar، که MacBook Pros را بررسی کرد، اهمیتی نداد و من تمایل دارم با او موافق باشم. اگرچه فکر می‌کردم این بریدگی به‌طور عجیبی بلند است، اما از نوار عنوان macOS فراتر نمی‌رود و فقط یک مو قبل از لبه پایینی آن به پایان می‌رسد.

با مک بوک ایر جدید، اپل درگاه شارژ MagSafe را باز می گرداند – درست مانند مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی که پاییز گذشته عرضه شدند. این شرکت همچنین کابل‌های MagSafe را ساخته است که با چهار رنگ جدید لپ‌تاپ مطابقت دارند، در صورتی که زیبایی‌شناسی برای شما مهم باشد. من یکی از این سیم ها را بارها و بارها به یک واحد نمایشی به پریز وصل کردم و می توانم به شما بگویم که به خوبی کار می کند و هنگام اتصال احساس امنیت می کند.

یکی از نقاط ضعف چیدمان پورت در Air جدید این است که MagSafe و دو پورت USB-C/Thunderbolt در لبه سمت چپ قرار گرفته‌اند، در حالی که یک جک هدفون انفرادی در سمت راست قرار دارد. ترجیح می‌دهم اپل یک USB-C در هر طرف ارائه دهد، بنابراین با دانگل‌های بیشتر بهتر کار می‌کند. اما شاید دلیل این که این شرکت نتوانسته این اتفاق بیفتد مربوط به سیستم صوتی جدید با چهار بلندگو باشد که اتفاقاً هنگام پخش موسیقی یا ویدیو با Dolby Atmos از Spatial Audio پشتیبانی می کند.

با وجود بلندگوهای اضافه شده و صفحه نمایش بزرگتر، مک بوک ایر جدید کمی سبکتر از مدل M1 است و وزن آن 2.7 پوند در مقایسه با 2.8 پوند دومی است. همچنین در مواردی مانند صفحه کلید یا ترک‌پد کوتاهی نمی‌کرد، و من از تایپ چند جمله روی دستگاه لذت می‌بردم، به لطف دکمه‌هایی با اندازه کافی و عمق کافی.

البته یکی از مهمترین ویژگی مک بوک ایر جدید، پردازنده M2 درون آن است. مهم ترین ارتقای این SoC یک موتور رسانه ای با شتاب سخت افزاری و پهنای باند حافظه 100 گیگابایت بر ثانیه است. همچنین اکنون 10 هسته گرافیکی دارد، در مقایسه با هشت هسته قبلی. مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD عرضه می شود و به ترتیب تا 24 گیگابایت و 2 ترابایت افزایش می یابد. ایر جدید 200 دلار بیشتر از قبل قیمت دارد که از 1199 دلار شروع می شود و ماه آینده ارسال می شود. مدل مجهز به موتور M1 همچنان با قیمت 999 دلار در دسترس خواهد بود. اکنون فقط باید یک واحد بررسی دریافت کنیم و آن را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا ارزش افزایش قیمت را دارد یا خیر.

اشتراک گذاری