امروز:13 اردیبهشت 1403

قاضی دستور ادامه پرونده ضد انحصار سیدیا علیه اپل را صادر کرد

به گزارش رویترز، پرونده ضد انحصار سیدیا علیه اپل می تواند به جلو برود. روز پنجشنبه، قاضی ایوان گونزالس راجرز، همان قاضی که بر پرونده بین اپل و اپیک گیمز نظارت داشت، حکم داد که خالق سیدیا، جی «سائوریک» فریمن، پس از رد پیشنهاد اپل برای شکایت، می تواند ادعای خود را علیه این شرکت ارائه کند.

فریمن برای اولین بار در پایان سال 2020 از اپل شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت “انحصار غیرقانونی توزیع برنامه های iOS” را دارد. قاضی گونزالس راجرز شکایت اولیه سیدیا علیه اپل را رد کرد و حکم داد که شکایت خارج از قانون محدودیت است. اما او همچنین به فریمن اجازه داد تا پرونده خود را اصلاح کند، کاری که او انجام داد. سیدیا در آخرین شکایت خود استدلال می‌کند که به‌روزرسانی‌های iOS که اپل بین سال‌های 2018 و 2021 منتشر کرد، اقدامات «علنی» بود که به توزیع‌کنندگانی مانند خودش آسیب رساند. این ادعایی است که قاضی گونزالس راجرز آن را به اندازه کافی معتبر برای کاوش یافت.

قاضی در حکم خود گفت: «تا آنجا که ادعاهای شاکی به به‌روزرسانی‌های فناوری اپل برای حذف کامل سیدیا از امکان فعالیت متکی است، این ادعاها به موقع هستند».

سیدیا به دنبال خسارت از اپل است (این شرکت در سال 2018 پردازش خرید را متوقف کرد) و امیدوار است که غول فناوری را مجبور کند iOS را برای پرداخت های شخص ثالث و توزیع کنندگان برنامه باز کند. باز کردن فروشگاه App به روی رقابت بیشتر چیزی است که قانونگذاران ایالات متحده نیز در نظر دارند، زیرا کمیته قضایی سنا اخیرا قانون بازارهای برنامه باز را پیش برد. در صورت تصویب، این قانون اپل را مجبور می کند تا بارگذاری جانبی در iOS را مجاز کند و از قفل کردن توسعه دهندگان به سیستم پرداخت خود جلوگیری کند.

اشتراک گذاری