امروز:12 اردیبهشت 1403

اپل حقوق کارکنان شرکتی و خرده فروشی خود را افزایش می دهد

اپل به احتمال زیاد دستمزد کارمندان شرکتی و خرده فروشی خود را شروع خواهد کرد به این امید که آنها شرکت را ترک نکنند تا مشتریان بالقوه بهتری پیدا کنند. بر اساس گزارش CNBC و The Financial Times، این شرکت همچنین دستمزد اولیه خود را برای کارمندان جدید به 22 دلار در ساعت افزایش خواهد داد که این رقم از 20 دلار بیشتر شده است. علاوه بر این، از ماه جولای به جای پاییز، افزایش سالانه حقوق را آغاز خواهد کرد. این غول فناوری جزئیات خاصی در مورد چگونگی تغییر ساختار جبرانی خود را مورد بحث قرار نداد، اما به نشریات گفت:

"پشتیبانی و حفظ بهترین اعضای تیم در جهان ما را قادر می سازد تا بهترین، نوآورانه ترین، محصولات و خدمات را برای مشتریان خود ارائه دهیم. امسال به عنوان بخشی از فرآیند بررسی عملکرد سالانه، ما در حال افزایش بودجه کلی غرامت خود هستیم."

گزارش قبلی بلومبرگ اعلام کرد که اپل به کارکنان فروش، کارکنان پشتیبانی Genius Bar و کارکنان ارشد ساعتی تا 10 درصد بیشتر حقوق می‌دهد، اگرچه مشخص نیست که آیا این افزایش دستمزد یکسان است یا خیر. کارمندان خرده‌فروشی در مکان‌های مختلف اپل استور برنامه‌ریزی برای تشکیل اتحادیه‌ها را در اوایل سال جاری در تلاش برای دستمزد و مزایای بهتر آغاز کردند. تورم در ایالات متحده در ماه مارس به 8.5 درصد رسیده است و مردم را وادار می کند تا به دنبال غرامت بهتر باشند زیرا قیمت کالاها در این کشور به اوج های جدیدی می رسد.

در عین حال، کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری، اعتماد کارگران را در به چالش کشیدن کارفرمایان خود تقویت کرده و برنامه‌های خود را برای تشکیل اتحادیه در سراسر صنایع تقویت کرده است. در حالی که این شرکت در حال افزایش غرامت کارکنان است، همچنین به سرنگونی اتحادیه توسط کارگران خرده‌فروش متهم شده است. یک ویدیوی فاش شده حتی Deirdre O’Brien، معاون مردم و خرده‌فروشی آن را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند کارمندان شرکت را از پیوستن به اتحادیه منصرف کند.

اپل تنها غول فناوری نیست که تلاش می کند نیروی کار خود را حفظ کند و با افزایش حقوق آنها از تشکیل اتحادیه جلوگیری کند. آمازون سقف دستمزد پایه خود را برای کارمندان شرکت ها و فناوری بیش از دو برابر کرد، گوگل روند بررسی سالانه خود را اصلاح کرد تا منجر به افزایش حقوق شود و مایکروسافت به افراد خود قول داد که افزایش حقوق در راه است.

اشتراک گذاری