امروز:1 اردیبهشت 1403

قانون پیشنهادی اوهایو تعقیب AirTag را جرم انگاری می کند

گروهی از قانونگذاران دو حزبی در اوهایو لایحه ای را برای جرم انگاری تعقیب AirTag ارائه کرده اند. اگر توسط قانونگذار ایالتی تصویب شود، “شخص را از نصب آگاهانه دستگاه یا برنامه ردیابی در دارایی دیگری بدون رضایت شخص دیگر منع می کند.”

قانونگذاران اوهایو تصمیم گرفتند با مشکل رو به رشد تعقیب ردیاب از راه دور مقابله کنند، پس از اینکه 3News دولت آمریکا را مجبور کرد تا اقدامی انجام دهد. در ماه فوریه، این ایستگاه خبری شکافی در قوانین ایالتی پیدا کرد که به کسانی که سابقه قبلی در مورد تعقیب یا خشونت خانگی ندارند، اجازه می‌دهد بدون مجازات احتمالی، شخصی را ردیابی کنند. طبق تحقیقات این رسانه، کمتر از دوجین ایالت قوانینی را علیه ردیابی الکترونیکی وضع کرده اند، اوهایو از جمله گروهی است که پیش نویس قانون خاصی علیه این رفتار تهیه نکرده است.

گزارش اخیر Motherboard نشان می‌دهد که تعقیب AirTag موضوعی محدود به چند اتفاق مهم نیست. پس از اینکه این رسانه درخواست سوابقی مبنی بر وجود AirTag در جرم و جنایات از ده ها اداره پلیس ایالات متحده کرد، 150 گزارش دریافت کرد. از این تعداد، 50 مورد شامل مواردی بود که زنان فکر می کردند شخصی مخفیانه از دستگاه برای ردیابی آنها استفاده می کند.

در ماه فوریه، اپل اعلام کرد که ویژگی‌های ایمنی بیشتری را برای جلوگیری از تعقیب AirTag اعمال خواهد کرد. در اواخر سال، این شرکت قصد دارد یک ویژگی یافتن دقیق اضافه کند که به کسانی که دستگاه‌های سری آیفون 11، 12 و 13 دارند اجازه می‌دهد راه خود را به AirTag ناشناخته بیابند. این ابزار جهت و فاصله تا AirTag ناخواسته را نمایش می دهد. اپل اعلام کرد که هشدارهای ردیابی ناخواسته خود را نیز به روز می کند تا افراد را از استالکرهای احتمالی زودتر مطلع کند.

این شرکت در آن زمان گفت: “AirTag برای کمک به افراد در یافتن وسایل شخصی خود طراحی شده است، نه برای ردیابی افراد یا دارایی افراد دیگر، و ما به شدت هرگونه استفاده مخرب از محصولات خود را محکوم می کنیم.” ما محصولات خود را به گونه ای طراحی می کنیم که یک تجربه عالی، اما همچنین با در نظر گرفتن امنیت و حفظ حریم خصوصی. در سراسر تیم‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات اپل، ما متعهد به گوش دادن به بازخورد هستیم.»

اشتراک گذاری