امروز:13 اردیبهشت 1403

اپل بی سر و صدا و به شدت دوره آزمایشی رایگان Apple Music را کاهش می دهد

برای سال‌ها، اپل به مشترکین اپل موزیک برای اولین بار یک دوره آزمایشی رایگان سه ماهه داده است. در اقدامی ظریف که ابتدا مک اوتاکارا به آن اشاره کرد، دوره آزمایشی رایگان در کشورهایی از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن، بریتانیا و سایر بازارها نیز به تنها یک ماه کاهش یافته است. لازم به ذکر است که این هیچ تاثیری بر شش ماه رایگان Apple Music که برای مدت محدودی به خریداران دستگاه‌های اپل مانند AirPods، HomePod mini و محصولات Beats تعلق می‌گیرد، ندارد.

هیچ تغییری در قیمت خدمات که پس از پایان دوره آزمایشی رایگان شروع می شود، وجود ندارد. هر ماه برای شما 9.99 دلار هزینه خواهد داشت. با پرداخت 14.99 دلار در ماه، شما و پنج عضو دیگر خانواده می توانید در طرح خانواده مشترک شوید. دانشجویان ماهانه 4.99 دلار پرداخت می کنند، اما این قیمت فقط برای دانشجویان کالج در دسترس است و باید تأیید شود.
با طرح صوتی جدید اپل در هزینه خود صرفه جویی کنید

اپل یک سرویس جدید به نام Apple Music Voice Plan اضافه کرده است. با پرداخت 4.99 دلار در ماه، می‌توانید با استفاده از صدای خود و سیری به Apple Music دسترسی داشته باشید و در آن پیمایش کنید. این طرح صدای مکانی را ارائه نمی دهد، و همچنین کاتالوگ کامل با صدای بدون اتلاف همانطور که با طرح های دیگر ارائه می شود در دسترس نیست.

اپل مدت زمان آزمایشی رایگان Apple Music را از سه ماه به یک ماه کاهش می دهد – اپل به طور بی سر و صدا و به شدت دوره آزمایشی رایگان Apple Music را کاهش می دهد.


بزرگترین رقیب اپل در صنعت پخش موسیقی، Spotify، همچنین یک ماه آزمایشی رایگان را برای سطح برتر خود ارائه می دهد. با این حال، در ایالات متحده و سایر کشورهای منتخب، Spotify دو ماه رایگان برای مدت زمان محدود ارائه می دهد. و کسانی که از طریق PayPal مشترک سرویس پریمیوم Spotify هستند، سه ماه رایگان دریافت می کنند.

اپل مدت زمان آزمایشی رایگان Apple Music را از سه ماه به یک ماه کاهش می دهد

این غول فناوری کاهش دوره آزمایشی را آنطور که ممکن است تصور کنید تبلیغ نکرده است. این تغییر از این هفته اعمال می شود و برای اولین بار از زمان عرضه این سرویس در سال 2015، افرادی که هرگز مشترک Apple Music نشده اند فقط یک ماه فرصت خواهند داشت تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند هزینه آن را بپردازند یا خیر.

آیا کاهش دوره آزمایشی Apple Music به اپل کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

آیا این منجر به رشد قوی‌تر برای Apple Music می‌شود؟ مشترکین آزمایشی اگر بخواهند به استریم سرویس ادامه دهند باید دو ماه زودتر کیف پول خود را شارژ کنند. یا تعداد بیشتری از مشترکین آزمایشی پس از یک ماه منصرف می شوند و به دنبال پلتفرم های دیگری برای پخش موسیقی می گردند. با شناخت اپل، تصور می کنیم که این شرکت قبل از انجام این حرکت تحقیقاتی انجام داده است.

شاید ندانید که Apple Music پشت گران ترین خرید اپل است. در می 2014، این شرکت Beats Audio را به قیمت 3 میلیارد دلار خریداری کرد. اپل معمولاً در یکی دو سال آینده خریدهای کوچکتری از شرکت ها با محصولات یا نوآوری هایی انجام می دهد که می توانند با آیفون یا سایر محصولات استفاده شوند. این طرحی است که اپل برای خرید SRI International در سال 2010 استفاده کرد که منجر به راه اندازی دستیار دیجیتالی سیری در آیفون 4s 2011 شد.
اپل موزیک را باید یک موفقیت برای اپل دانست

در اکتبر 2012، اپل شرکت امنیتی بیومتریک Authentec را به قیمت 356 میلیون دلار خریداری کرد. سال بعد، اپل اسکنر اثر انگشت Touch ID را در iPhone 5s معرفی کرد. با پایان یافتن سه ماهه اول سال 2013، اطلاعاتی به بیرون درز کرد که نشان می داد چیزی که برخی آن را “iRadio” می نامند در راه است.

خود اپل باید کمی عصبی باشد زیرا پخش کننده صوتی Beats فقط 111000 مشتری پرداخت می کرد تا اینکه خرید توسط اپل اعلام شد. در زمانی که اپل این شرکت را خرید، بخش هدفون سالانه یک میلیارد دلار درآمد داشت.

با در نظر گرفتن همه موارد، Apple Music را باید یک موفقیت در نظر گرفت. ماه گذشته، MIDIa Research گزارشی منتشر کرد که در آن تخمین زد که پلتفرم پخش موسیقی اپل 78 میلیون مشترک پولی دارد. این سرویس را به دومین پخش کننده بزرگ موسیقی در جهان تبدیل می کند، اما اپل را به خوبی پشت سر پخش کننده برتر صنعت Spotify قرار می دهد.

سهم بازار اسپاتیفای از 34 درصد در سال 2019 به 33 درصد در سال 2020 و 31 درصد در سال گذشته کاهش یافته است. اپل موزیک 15 درصد از بازار استریم در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن آمازون با 13 درصد قرار دارد. علیرغم روندهای فعلی، برای اینکه اپل بتواند به Spotify برسد و پیشی بگیرد، باید رویکردی طولانی مدت و صبورانه برای تجارت پخش موسیقی داشته باشد.

اشتراک گذاری