امروز:19 اردیبهشت 1403

آشنایی با ابزار مدیریت پروژه “ترلو “

اگر شما نیز در پروژه‌های گروهی فعالیت داشته‌اید، قطعا به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توان یک پروژه را مدیریت کرد و روند پیشرفت کار را مشاهده نمود. در این بین روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارند اما این روزها بیش از هرچیزی ما به دنبال روشی هستیم که در تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی‌مان، این کار را انجام دهد. به همین دلیل ما در گروه آریامونز تصمیم گرفتیم که یک سایت جالب و البته بسیار قوی در این زمینه را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

ترلو یک ابزار بسیار قدرمند و ساده برای انجام پروژه های گروهی است. این ابزار به شما کمک می کند که در هر لحظه از روند پیشرفت انجام پروژه توسط اعضای تیم آگاه شوید. اساس کار این سایت بر پایه “چارچوب اسکرام” است. چارچوب یا فرایند مدل اسکرام یک چارچوب تکرار پذیر و افزایشی برای کنترل پروژه (مدیریت نرم‌افزار) است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار سادگی، قدرتمندی ، رایگان بودن، و وجود نسخه موبایل آن می‌باشد.

همانطور که گفته شد این ابزار بر پایه‌ی چارچوب اسکرام بنا شده است و برای مدیریت پروژه از Boardها استفاده می‎کند بدین معنی که شما برای هر کار یا پروژه‌ای یک Board جدید معرفی می‌کنید و در این تابلو گروه‌های مختلفی ایجاد می‌شوند که می‌توان کارها را در آن‌ها مدیریت کرد و روند پیشرفت پروژه را مانیتور کرد.

ترلو امکان ساخت لیست‌های کاری یا task lists را فراهم آورده است و شما می‌توانید از این طریق لیست کارهای انجام شده، لیست کارهای مشتریان، درخواست‌ها و … را ایجاد کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب این ابزار قابلیت مدیریت زمان است که در دل آن گنجانده شده است و شما می‌توانید برای انجام یک کار زمانی در نظر بگیرید که ترلو زمان باقیمانده یا گذشته را به شما یادآوری می‌کند و با استفاده از این قابلیت امکان هماهنگی جلسات و مدیریت جلسات برگزارشده و جلسات لغو شده مهیا است.

همچنین ترلو امکان اشتراک‌گذاری سندها و تصاویر و … بین اعضای یک پروژه را فراهم کرده است و تقریبا می‌توان گفت ترلو یک ابزار بی‌رقیب در زمینه مدیریت پروژه می‌باشد.

در زیر آماری از کاربران و کارهایی که در این سایت رقم می‌خورد برای شما فراهم آورده‌ایم.

تا کنون حدود ۱۴ میلیون کار در این نرم افزار تعریف شده
حدود ۷۷۷ هزار پروژه و بورد در این نرم افزار توسط کاربران ایجاد شده
و کل کاربرانی که از این ابزار استفاده میکنند نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر هست.

در هر دقیقه :

۶۴۰ عمل و تراکنش با ترلو انجام میشه ( ایجاد ،حذف ،جایجایی کارهای مرتبط با پروژه ها و…)
۸۰ کار جدید تعریف میشه
حدود ۳ بورد جدید توسط کاربران ایجاد میشه
حدود ۳ کاربر عضو سایت می شود!

 

دسترسی به این ابزار از طریق سایت ترلو و همچنین اپلیکیشن این ابزار برای سیستم عامل های مطرح مانند اندروید، آیفون، ویندوزموبایل و بلک بری امکان‌پذیر است. این ابزار به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید همین حالا کار با این ابزار را شروع کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.