امروز:11 اردیبهشت 1403

iOS 17 محافظت در برابر برهنگی های ناخواسته را افزایش می دهد

iOS 17 اپل اشتراک‌گذاری محتوا را آسان‌تر می‌کند، اما همچنین دارای محافظ‌های جدیدی برای جلوگیری از سوء استفاده از این قدرت جدید است. این شرکت فاش کرده است که نرم افزار آینده خود یک ویژگی هشدار محتوای حساس را اضافه می کند که به بزرگسالان کمک می کند از عکس ها و فیلم های برهنه ناخواسته خودداری کنند. اگر چیزی به طور بالقوه نگران کننده دریافت کردید، می توانید آن را رد کنید، با دیدن آن موافقت کنید یا در مورد راه های کمک گرفتن بیاموزید.

ایمنی ارتباطات همچنین از کودکان فراتر از برنامه پیام‌ها محافظت می‌کند. این ویژگی از یادگیری ماشینی برای شناسایی و محو کردن مطالب صریح جنسی ارسال و دریافت شده از طریق AirDrop، پوسترهای تماس، پیام‌های FaceTime و انتخابگر Photos استفاده می‌کند. این فناوری اکنون می‌تواند علاوه بر عکس‌های ثابت، ویدیوها را نیز تشخیص دهد. در صورت رسیدن این محتوا، کودکان می توانند برای کمک به بزرگسالان مورد اعتماد پیام ارسال کنند یا منابع مفیدی را بیابند.

رسانه‌های روی دستگاه هر دو هشدار محتوای حساس و ایمنی ارتباطات را پردازش می‌کنند. اپل همچنین می گوید که به این مواد دسترسی ندارد. ایمنی ارتباطات مستلزم آن است که اشتراک‌گذاری خانوادگی را فعال کنید و حساب‌های خاصی را به‌عنوان متعلق به کودکان علامت‌گذاری کنید.

اپل از برنامه‌های خود برای محدود کردن برهنه‌های ناخواسته در سال 2021 به همراه طرحی برای پرچم‌گذاری عکس‌هایی که در iCloud آپلود شده بودند، زمانی که حاوی مطالب شناخته شده سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM) بودند، رونمایی کرد. این شرکت در پایان سال 2022 این طرح را به دلیل نگرانی هایی که دولت ها ممکن است به آن فشار بیاورند تا انواع دیگر تصاویر را اسکن کند، کنار گذاشت. ایمنی ارتباطات و اخطار محتوای حساس این مشکلات را ندارند – آنها فقط برای جلوگیری از آسیب دیدن دیگران هستند.

قانونگذاران هدف خود را جرم انگاری برهنگی های ناخواسته قرار داده اند و خدمات فردی ابزارهای ضد برهنگی خاص خود را دارند. در این منظر، اپل عمدتاً شکاف‌های سیستم بازدارندگی را پر می‌کند. از لحاظ تئوری، شخصیت‌های مخفی موفقیت چندانی در برانگیختن کاربران آیفون با پیام‌ها و تماس‌های بی‌ادبانه نخواهند داشت.

اشتراک گذاری