امروز:11 اردیبهشت 1403

ربات نسل بعدی «Digits» یک سر و دست دارد

Agility Robotics امروز نسخه به روز شده ربات انبار دوپا Digits خود را معرفی کرد. نسخه جدید که برای انجام کارهای تکراری یا آسیب‌زا طراحی شده است، یک سر (با چشم‌های متحرک LED) و دست‌ها اضافه می‌کند و می‌تواند طیف وسیع‌تری از حجم‌های کاری سخت را نسبت به نسخه قبلی خود تحمل کند.

ربات جدید Digits می‌تواند بهتر از مدل قبلی «به بالاتر برسد، بیشتر حمل کند، بیشتر دوام بیاورد، سریع‌تر شارژ شود و هدف را منتقل کند». علاوه بر این، در دستکاری محیط اطرافش بهتر است و درک دقیق تری دارد و در تعاملات انسان و ربات بهتر است. این دستگاه 5.9 اینچ قد و حدود 140 پوند وزن دارد، از جمله «عمل‌کننده‌های انتهایی» (دست‌ها) جدید طراحی‌شده که به آن کمک می‌کند تا به فضاهای بلند یا پایین برسد و ظروف پلاستیکی یا سایر اشیاء موجود در انبارهای حمل و نقل را بردارد یا قرار دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح می‌دهد: «کار انبار شامل بسیاری از وظایف خودکار و تکراری است که اغلب منجر به آسیب و جابجایی زیاد می‌شود و شکاف‌های پرهزینه‌ای را در نیروی کار ایجاد می‌کند که زنجیره‌های تأمین را غوغا می‌کند». «در حالی که اتوماسیون می‌تواند به پر کردن این شکاف‌ها کمک کند، راه‌حل‌های اتوماسیون موجود معمولاً تک منظوره هستند، به این معنی که شرکت‌ها باید ده‌ها راه‌حل مختلف را برای کارهای مختلف نصب و نگهداری کنند، یا نیاز به سفارشی‌سازی گران قیمت در فضای کاری دارند.» ایده این است که یک ربات انسان نما می تواند وظایفی که معمولاً به انسان ها محول می شود را به بهترین شکل تکرار کند.

دو ربات انسان نما دوپا: یکی (سمت چپ) که به قفسه های انبار می رسد تا سطل های ذخیره پلاستیکی را بگیرد، دیگری (راست) با یک سطل به سمت راست راه می رود.

اگرچه اتوماسیون می‌تواند کارگران انسانی را از طاقت‌فرساترین فعالیت‌ها در امان نگه دارد، اما همیشه آنقدر هم مرتب نیست: ماشین‌ها احتمالاً مشاغل انسانی را به طور کامل پاک می‌کنند. علاوه بر این، با وجود اختلاف ثروت در حال حاضر به طور نجومی، این ربات در حالی وارد می شود که بزرگترین شرکت های جهان هزاران کارمند خود را اخراج کرده اند. سخت است که این ماشین ها را با بدبینی و ترس نبینید.

Agility Robotics این هفته (20 تا 23 مارس) دموی زنده کاملاً مستقل Digits را در ProMat شیکاگو اجرا خواهد کرد. این شرکت همچنین در حال باز کردن برنامه های کاربردی برای نقاط در برنامه شریک چابکی (APP) خود است، که تنها مکانی برای خرید اولیه آنها خواهد بود. قیمت هنوز اعلام نشده است و انتظار می رود اولین واحدها در اوایل سال 2024 برای شرکت کنندگان APP ارسال شوند. این شرکت در نظر دارد تا سال 2025 در دسترس باشد.

اشتراک گذاری