امروز:11 اردیبهشت 1403

بهترین کوره زغال فشرده و چینی

کوره زغال صنعتی تنوع زیادی دارد. این کوره ها با کاربرد های گوناگون ساخته می شوند و هر یک برای تولید یک نوع زغال به صورتت تخصصی طراحی شده اند. برخی از انواع کوره زغال فشرده چند منظوره بوده و می توانند چند نوع زغال را تولید کنند. تقریبا روش کار تمام کوره های صنعتی به صورت تمام اتوماتیک بوده و در مدت زمان کوتاهی می توانند حجم بالایی از زغال تولید کنند. کوره های زغال صنعتی مزیت های بسیاری نسبت به کوره های سنتی دارند. همچنین راندمان کاری بالا تر و توانایی تولید حجم بیشتری از زغال در مدت زمان کوتاه دارند. این کوره ها برخلاف کوره های سنتی خطر جانی برای انسان نداشته و به علت طراحی پیشرفته و اصولی، کار با آن ها حتی در دراز مدت سبب بروز آسیب هایی مثل ناراحتی ریه در افراد نمی شود.

انواع زغال در دستگاه ها و کوره های زغال سازی صنعتی به دو روش تولید می شوند:

  1. به کار بردن چوب در تولید زغال
  2. روشی که در آن به کمک ضایعاتی همانند خاک زغال یا خاک اره، زغال تولید می شود. زغال تولیدی در این روش، زغال چینی، زغال کبریتی یا فشرده نامیده می شود.

روش استفاده از چوب در تولید زغال

کوره صنعتی زغال، دستگاهی می باشد که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه های کوره زغال صنعتی برای تولید انواع زغال شامل :

  1. کوره های زغال کومپیند
  2. کوره های چند منظوره
  3. کوره های جداره ای
  4. کوره های تک منظوره یا جداره ای
  5. برای تولید زغال کبابی از کوره جداره ای استفاده می شود.
  6. زغال مجلسی و قلیانی توسط کوره های جداره ای قابل تولید می باشند.

کوره زغال سازی چند منظوره

چوب انگور، سیب، مرکبات، انجیر و لیمو از جمله چوب هایی هستند که در کوره های چند منظوره جهت تولید زغال هایی مانند زغال مجلسی، کبابی و زغال مخصوص قلیان به کار برده می شوند.

مزایای کوره زغال چند منظوره

کوره های جداره ای، توانایی ساخت زغال کبابی درجه یک را داشته و از طرفی می توانند انواع دیگر زغال، مثل زغال لیمو را نیز تولید کنند.

زغال لیموی تولید شده توسط کوره های چند منظوره از کیفیت بالایی برخوردار است و زغال قلیان و کبابی ساخته شده در این کوره ها، کاملاً تضمین شده و درجه یک می باشد.

به همین جهت، موجب می شود از نظر قیمت، قیمت این کوره ها نسبت به کوره های تک منظوره گران تر باشد.

قابل ذکر است که کوره های چند منظوره می توانند به ارائه عملکرد مطلوب تر و با کیفیت تری در مقایسه با کوره های جداره ای باشند.

انواع مدل های دستگاه کوره زغال چند منظوره

دو نوع کوره های چند منظوره موجود در بازار دستگاه زغال جی پلاس و همرفتی می باشند که طراحی و ساخت کوره زغالG+  را به صورت تخصصی انجام داده و این کوره بدون کف می باشد.

تفاوت و ویژگی های کوره سنتی و صنعتی

زغالی که در کوره سنتی پخته شده از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است این مورد از مهم ترین تفاوت ها و مزایای کوره سنتی با صنعتی می باشد و این تفاوت به علت این است که تحت حرارت مستقیم پخته می شود و در واقع پخت کامل تر می باشد.

در کوره صنعتی به علت شرایط و حرارت غیر مستقیم، تمام گاز های موجود در زغال خارج نمی شود، بدین ترتیب زغال تولید شده دارای گاز و بو می باشد.

ساخت کوره سنتی بسیار ارزان تر از خرید کوره های صنعتی می شود.

همچنین نیازی به سوخت یا انرژی هم ندارد و برای مصرف و تعمیرات و نگهداری هم هزینه بسیار کمتری دارد.

زغالی که در کوره سنتی پخته شده به علت کیفیت بالا تر، قیمت بالا تری هم در بازار دارد.

ولی سرعت پخت در کوره صنعتی بسیار بالا تر بوده و در یک زمان، زغال بیشتری در کوره صنعتی به وجود می آید.

از دیگر مزیت های کوره صنعتی این است که نیازی به سر زدن(چک کردن) کوره نیست و کوره به طور خودکار فرآیند پخت را انجام می دهد.

داشتن دکمه های کنترلی و قابل تنظیم بودن میزان حرارت و دیگر عملکرد ها هم در کوره صنعتی قابل اجرا است که در کوره سنتی نیست.

خرید بهترین کوره زغال با قیمت مناسب و کیفیت بالا از زغال صنعت ماندگار

بهترین کوره صنعتی زغال

کوره های سنتی با وجود نحوه کار ساده تر و بدون فناوری خاص، زغال بهتری را تولید می کنند و که برای تولید کننده و مخاطبین نیز بهتر می باشد.

همچنین اگر از اکسترودر گیرباکسی استفاده می کنید، باید بدانید که زغال به علت نبود پوست گردو و خاک زغال و فشرده سازی متفاوت، باید در کوره صنعتی پخته شود.

زغال صنعت ماندگار به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان زغال فشرده و سازنده انواع دستگاه های زغال با داشتن سال ها تجربه در این زمینه، به شما توصیه می کند که جهت تهیه زغال مرکبات، زغال لیمو، و زغال های سنتی، کوره صنعتی می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد، زیرا نیازی به گازگیری نیست. بدین ترتیب از هر یک از انواع کوره ها با داشتن ویژگی های خاص خود، می توان برای نیاز های به خصوصی بهره گرفت.

اشتراک گذاری