امروز:11 اردیبهشت 1403

توییتر حساب خالق نئونازی بدنام دیلی استورمر را بازگرداند

توییتر حساب کاربری اندرو آنگلین، یکی از بدنام ترین نئونازی های آمریکا را بازیابی کرد. خالق وب‌سایت برتری‌گرای سفیدپوستان، The Daily Stormer، نزدیک به یک دهه از ورود به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محروم بود. به نظر می رسد بازگشت او بخشی از پیشنهاد ایلان ماسک برای “عفو عمومی” به کاربرانی باشد که “قانون را نقض نکرده اند یا درگیر هرزنامه های فاحشی نیستند.” لازم به ذکر است که آنگلین در حال حاضر در حالی که تلاش می کند از صدور حکم دادگاه در سال 2019 مبنی بر پرداخت 14 میلیون دلار برای رهبری کمپین آزار و اذیت ساکنان یهودی در مونتانا اجتناب کند، مخفی شده است.

اندکی پس از به دست گرفتن کنترل حساب کاربری خود، آنگلین در توییتی از Ye، خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می شد، دفاع کرد. آنگلین با اشاره به مصاحبه اخیر Ye’s InfoWars گفت: «گفتن اینکه هیتلر را دوست داری حتی کار بزرگی نیست. “هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد. این مرد 80 سال پیش مرد. مصاحبه ای که اکنون بدنام است با الکس جونز باعث شد که خواننده رپ “عشق” خود را به آدولف هیتلر اعلام کند و وقوع هولوکاست را انکار کند. آنگلین بعداً در توییتی از کمپین ریاست جمهوری Ye’s در سال 2024 حمایت کرد.

این بازگردانی در همان هفته ای صورت می گیرد که توییتر Ye را به دلیل توییت کردن عکسی از ستاره دیوید که با یک صلیب شکسته ادغام شده بود، تعلیق کرد. آنگلین تنها یکی از معدود ملی‌گرایان سفیدپوست برجسته است که پس از تصاحب شرکت ایلان ماسک به توییتر بازگشته است. یکی از برآوردهای مهندس نرم افزار تراویس براون نشان می دهد که توییتر از 27 اکتبر تا کنون 12000 حساب کاربری را بازیابی کرده است، از جمله اکانت های متعلق به ریچارد اسپنسر و پاتریک کیسی.

بازگشت حتی یک نئونازی اعلام شده احتمالاً ترس گروه‌های حقوق مدنی، تبلیغ‌کنندگان و دولت‌ها را نسبت به مدیریت ایلان ماسک با این پلتفرم تقویت می‌کند. در 26 نوامبر، این میلیاردر ادعا کرد که برداشت های سخنان نفرت انگیز اخیراً نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، یافته‌های مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، لیگ ضد افترا و سایر گروه‌هایی که پلتفرم‌های آنلاین را مطالعه می‌کنند، نشان می‌دهد که از زمان به قدرت رسیدن ماسک، شیوع سخنان مشوق نفرت در توییتر افزایش چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاری