امروز:14 اردیبهشت 1403

ظاهراً چند روز دیگر به مدل‌های جدید iPad Pro M2 معرفی خواهند شد

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، نسل بعدی آی‌پد پرو با آخرین پردازنده M2 اپل قرار است «در عرض چند روز» وارد بازار شود. این اولین مدل جدید از ماه می سال گذشته خواهد بود و گزارش شده است که 20 درصد سرعت را نسبت به نسخه M1 افزایش می دهد. گورمن در خبرنامه خود نوشت: اپل همچنین در سال 2023 یک داک آیپد با بلندگوی یکپارچه معرفی خواهد کرد و مک های جدید را در اواخر امسال عرضه خواهد کرد.

مدل‌های جدید آی‌پد پرو مانند مدل‌های فعلی، با نسخه‌های نمایشگر 11 و 12.9 اینچی، فرم فاکتورهای مشابهی خواهند داشت. در حالی که افزایش عملکرد زیاد نیست، 20 درصد هنوز قابل توجه است، تراشه های M2 باید کارایی بیشتری را برای iPads Pro به ارمغان بیاورند. به گفته گورمن، اپل در کنار مدل‌های پیشرفته جدید، به زودی یک آی‌پد سطح پایه نیز عرضه خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این دستگاه به جای پورت لایتنینگ (مطابق با قوانین اروپایی آینده)، همراه با پشتیبانی از 5G، یک USB-C خواهد داشت – اما به جای تراشه‌های سری M از A14 Bionic استفاده می‌کند.

یکی دیگر از خبرهای جذاب این است که اپل در حال کار بر روی یک وسیله جانبی برای اتصال iPad با بلندگوی داخلی است که ممکن است سال آینده معرفی شود. ایده این است که کاربران می‌توانند یک آی‌پد را به دستگاه متصل کنند و تجربه کاملی از هاب خانگی/اسپیکر هوشمند را داشته باشند. به نظر می رسد که شبیه پایه اسپیکر شارژ پیکسل است که گوگل اعلام کرد با فروش تبلت پیکسل در سال آینده عرضه می شود.

همراه با آیپدهای جدید، اپل مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو را در اواخر سال روانه بازار خواهد کرد. آنها با نسخه های قدرتمندتر تراشه M2 از جمله M2 Pro و M2 Max عرضه خواهند شد. مک مینی با پردازنده M2 نیز در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

در نهایت، اپل در حال کار بر روی نسل بعدی Apple TV است که از تراشه A14 و با 4 گیگابایت رم استفاده می کند که نسبت به مدل فعلی A12 افزایش قابل توجهی را ارائه می دهد. در حالی که Gurman به طور کلی در مورد این نوع چیزها دقیق است، اپل نیز تمایل دارد نظر خود را در مورد محصولات و تاریخ عرضه تغییر دهد – بنابراین تا زمانی که به طور رسمی اعلام شود، شایعات را با کمی نمک کنار بگذارید.

اشتراک گذاری