امروز:9 اردیبهشت 1403

کانیه وست در حال خرید اپلیکیشن بحث برانگیز «آزادی بیان» Parler است

هفته گذشته، کانیه وست (با نام مستعار Ye) به دنبال یک آخر هفته از پست های یهودی ستیزانه، دسترسی به حساب های توییتر و اینستاگرام خود را مسدود کرد. اکنون، حماسه با اخباری مبنی بر اینکه غول هیپ هاپ در حال دستیابی به برنامه جنجالی “آزادی بیان” شبکه های اجتماعی Parler است، چرخش شدیدی پیدا کرده است. به نظر می رسد که این معامله به سرعت انجام می شود و شرکت پشتیبان پارلر (فناوری های Parlement) گفت که طرفین انتظار دارند معامله را در سه ماهه چهارم سال 2022 ببندند. قیمت آن مشخص نشده است.

جروج فارمر، مدیرعامل پارلمانتکنولوژیز، گفت: خرید پیشنهادی به پارلر در آینده ایفای نقش در ایجاد یک اکوسیستم غیرقابل لغو را تضمین می کند که در آن همه صداها مورد استقبال قرار می گیرد. کانیه افزود: «در دنیایی که نظرات محافظه‌کارانه بحث‌برانگیز تلقی می‌شوند، باید مطمئن شویم که حق ابراز آزادانه خود را داریم.

اندکی پس از بازگشت به توییتر، وست یک پیام یهودی ستیزانه منتشر کرد که در نهایت توسط توییتر کشیده شد. یک سخنگوی در آن زمان گفت: «اکانت مورد بحث به دلیل نقض خط‌مشی‌های توییتر قفل شده است. این خواننده رپ همچنین یک اسکرین شات را در اینستاگرام با یک پیام یهودی ستیزانه دیگر به اشتراک گذاشت و به طور مشابه توسط آن سایت محدود شد.

امروز با شما صحبت کردم و نگرانی های خود را در مورد توییت اخیر او بیان کردم، که فکر می کنم او آن را به دل گرفت

— ایلان ماسک (@elonmusk) 11 اکتبر 2022
طبق پست توییتر بالا، ایلان ماسک، مالک آینده توییتر، نسبت به توییت خود به وست ابراز نگرانی کرد و گفت: “فکر می‌کنم او [آنها] را به دل گرفت.” ظاهرا او با خرید یک سرویس رقیب این کار را انجام داده است.

در همین حال، پارلر اخیراً پس از ممنوعیت در ژانویه 2021 پس از شورش کنگره ایالات متحده به Google Play بازگردانده شد. سخنگوی گوگل در آن زمان گفت که این حذف به دلیل فقدان “خط مشی های اعتدال و اجرای برنامه است که محتوای فاحش مانند پست هایی که خشونت را تحریک می کند حذف می کند.” اپل به دلایل مشابه این برنامه را حذف کرد، اما در اوایل ماه مه آن را بازیابی کرد.

همانطور که نظرات آنها نشان می دهد، پارلر و وست این خرید را به عنوان موهبتی برای آزادی بیان می ستایند. با این حال، اگر پارلر به پست‌های نژادپرستانه، جنسیتی یا یهودستیزانه مانند پستی که کانیه را از توییتر و اینستاگرام حذف کرد اجازه دهد، ممکن است دوباره از اپ استور و گوگل پلی خارج شود.

Parler در سال 2018 راه اندازی شد اما پس از ممنوعیت دونالد ترامپ از توئیتر و تد کروز و دیگران در توییتی که به این برنامه می پیوندند، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. با وجود اینکه خود را “شبکه اجتماعی آزادی بیان” اعلام کرده است، اما برخی از کاربران توییتر گفتند که پس از پیوستن به این برنامه برای ترول محافظه کاران ممنوع شده اند. پارلر همچنین با برنامه رسانه اجتماعی حقیقت ترامپ رقابت می کند.

اشتراک گذاری