امروز:11 اردیبهشت 1403

دل از XPS 13 باریکتر و 2 در 1 جداشدنی رونمایی کرد + تصاویر XPS 13 2-in-1

امسال XPS 13 به گونه‌ای طراحی شد که باریک‌تر و کارآمدتر باشد. در همین حال، XPS 13 2-in-1 از یک لپ تاپ تاشو به یک رقیب سرفیس جداشدنی تبدیل شده است. هر دو به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که فضا را برای عضو جدید خانواده خود باز کنند. اما اگر قابلیت حمل برای شما اهمیت بیشتری دارد، XPS 13 و XPS 13 2-in-1 ممکن است جذاب تر باشند.

در اینجا می‌توانید بفهمید که دل به XPS 13 متفاوت فکر می‌کند: این دستگاه اکنون از پردازنده‌های 9 واتی نسل دوازدهم اینتل استفاده می‌کند، در حالی که مدل سال گذشته از تراشه‌های نسل یازدهم 15 واتی استفاده می‌کرد. به گفته دل، شما می توانید CPU جدید را با توان 12 وات در حالت کارایی اجرا کنید که عملکردی مشابه پردازنده های قبلی را به شما می دهد. در حالی که ما XPS 13 را آزمایش نکرده‌ایم، این ادعا با توجه به دستاوردهای عملکردی عظیمی که از طراحی جدید پردازنده هیبریدی اینتل مشاهده کرده‌ایم، که بر ترکیبی از هسته‌های پرقدرت و با کارایی بالا متکی است، منطقی است.

دل همچنین موفق شد مادربردی بسازد که 1.8 برابر کوچکتر از مدل سال گذشته است. (قابل توجه، این همچنین فشرده ترین مادربردی است که این شرکت تا به حال ایجاد کرده است.) راه اندازی جدید بسیار کارآمد است، تنها به یک فن برای خنک کردن کل سیستم نیاز دارد، از دو فن در مدل سال گذشته. Dell به ما می‌گوید که وقتی فن در حالت انفجار کامل کار می‌کند می‌تواند سر و صدای بیشتری نسبت به قبل داشته باشد، اما برای استفاده معمولی، بی‌صداتر خواهد بود. علاوه بر تولید گرمای کمتر، داشتن فضای داخلی بیشتر به Dell فضایی برای قرار دادن محفظه‌های بلندگوی بزرگ‌تر و همچنین باتری بزرگ‌تر (در حال حاضر ۱۲ ساعت آب‌میوه) به دل می‌دهد.


در حالی که XPS 13 شبیه مدل سال گذشته به نظر می رسد، تغییرات قابل توجهی وجود دارد. اکنون صفحه‌کلید آن با همان فلز رنگ‌آمیزی بیرونی کیس احاطه شده است – دیگر از فیبر کربن یا شیشه‌های بافته شده خبری نیست. و متأسفانه جک هدفون را نیز مانند XPS 13 Plus از دست می دهد. یک آداپتور USB-C به جک 3.5 میلی متری در جعبه وجود دارد، اما یکی از دو پورت USB-C دستگاه را نیز اشغال می کند. مانند بسیاری از دستگاه های فوق قابل حمل، اگر می خواهید کار واقعی را انجام دهید، احتمالاً باید در یک مینی هاب سرمایه گذاری کنید.

به‌عنوان طرفدار نوت‌بوک‌های قبلی XPS 13 2-in-1 دل، من هم برایم جالب است که ببینم چگونه این شرکت سعی می‌کند با یک دستگاه جداشدنی ممتاز مقابله کند، به خصوص پس از شکست XPS 12. 2-in-1 جدید دارای یک صفحه نمایش 13 اینچی، مجهز به تراشه های نسل دوازدهم اینتل است و به ویژه، اولین رایانه شخصی دل با 5G داخلی است. تبلت 2 در 1 با وزن 1.6 پوند (برای مدل Wi-Fi) یا 1.8 پوند (برای 5G)، وزن کمتری نسبت به سرفیس پرو 8 1.96 پوندی دارد.

متأسفانه، به نظر می رسد دل نیز درس های اشتباهی از مایکروسافت می گیرد، زیرا لوازم جانبی صفحه کلید XPS Folio آن به طور جداگانه فروخته می شود. این کیس، حداقل با سه زاویه تنظیم صفحه نمایش و صفحه کلید بدون حاشیه با 1 میلی متر سفر، قانع کننده به نظر می رسد. همچنین به یک رایانه شخصی قابل تبدیل سنگین منجر نخواهد شد، زیرا به تنهایی 1.2 پوند وزن دارد. علاوه بر این، یک قلم XPS جدید در کنار تبلت وجود دارد، اما البته به صورت جداگانه نیز فروخته می شود.

XPS 13 جدید امروز با قیمت 999 دلار در دسترس است. برای دریافت جدیدترین XPS 13 2-in-1 باید تا تابستان امسال صبر کنید و ما هنوز مطمئن نیستیم که قیمت آن (یا لوازم جانبی آن) چقدر است.

اشتراک گذاری