امروز:11 اردیبهشت 1403

متا تولید دستگاه های پورتال را برای مصرف کنندگان متوقف می کند

به گفته The Information and Variety، متا دیگر هیچ دستگاه پورتالی را برای مصرف کنندگان عرضه نخواهد کرد. طبق گزارش ها، این شرکت در حال تغییر موقعیت صفحه نمایش هوشمند و ویدیوی خانگی به عنوان یک محصول تجاری است و نسخه های مصرف کننده فعلی را متوقف می کند. Variety می‌گوید متا تمام موجودی باقی‌مانده مدل‌های منتشر شده قبلی را می‌فروشد و به پشتیبانی از مشتریان فعلی ادامه می‌دهد، اما روی برنامه‌های تجاری برای نسخه‌های بعدی تمرکز خواهد کرد. پورتال هرگز به خوبی دستگاه های نمایشگر هوشمند آمازون و گوگل فروخته نشد، اما پس از قرنطینه های همه گیر، شرکت ها را مجبور کرد که به کارمندان خود اجازه دهند از خانه کار کنند، از افزایش فروش برخوردار شد.

به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، متا در سال 2020 600000 دستگاه پورتال و 800000 دستگاه را در سال 2021 فروخت، زیرا کسب و کارها به دنبال راه حل هایی برای تسهیل ارتباط با کارگران از راه دور بودند. شاید این آگاهی از مشتریان تجاری بود که فروش دستگاه ها را در دو سال گذشته افزایش داد و متا را وادار کرد تا تمرکز خط تولید را تغییر دهد. فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم که پورتال‌های کسب‌وکار چه تفاوتی با همتایان مصرف‌کننده‌شان دارند. متا چندین نسخه از Portal را در گذشته منتشر کرد، از جمله Portal TV که تلویزیون‌ها را به نمایشگرهای هوشمند بزرگ تبدیل می‌کند و Portal Go که می‌توان آن را از داک شارژ خارج کرد و به اطراف منتقل کرد.
تبلیغات

متا علاوه بر از بین بردن پورتال های مصرف کننده، برنامه های ساعت هوشمند دوربین دوگانه خود را که مدت ها شایعه شده بود کنار گذاشته است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که قرار بود رقیب اپل باشد، اما ظاهراً متا تصمیم گرفته است فعلاً روی توسعه سایر پوشیدنی‌ها تمرکز کند.

اشتراک گذاری