امروز:11 اردیبهشت 1403

انویدیا 5.5 میلیون دلار برای توافق با SEC در مورد فروش GPU به ماینرهای رمز ارز ها پرداخت کرد

این روزها بر کسی پوشیده نیست که سازندگان GPU از رونق استخراج اولیه ارزهای دیجیتال سود بردند، اما NVIDIA اکنون با عواقبی روبرو شده است. این شرکت در حال پرداخت 5.5 میلیون دلار برای تسویه اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است که نتوانست فاش کند استخراج کریپتو نقش مهمی در افزایش درآمد حاصل از فروش GPU در طول سال مالی 2018 داشته است. NVIDIA ظاهراً قانون اوراق بهادار و قانون بورس اوراق بهادار را نقض کرده است. فاش نکرد که موفقیت آن به یک “کسب و کار بی ثبات” گره خورده است، که احتمالاً سرمایه گذارانی را گمراه می کند که ممکن است فکر کنند این نتیجه استراتژی معمول شرکت متمرکز بر بازی است.

دستور SEC همچنین می‌گوید NVIDIA سرمایه‌گذاران را با اذعان به اینکه تقاضای کریپتو بر دیگر جنبه‌های کسب‌وکارش در آن زمان تأثیر گذاشته است، گمراه کرده است. به گفته رگولاتور، این استخراج ضمنی بخش مهمی از موفقیت تجارت بازی در جایی که برای سایر محصولات بود، نبود. NVIDIA باید به یک توقف و توقف که آن را از قانون شکنی در آینده منع می کند، پایبند باشد.

سخنگوی NVIDIA از اظهار نظر خودداری کرد. اگرچه این برند به طور فزاینده ای استخراج کریپتو را بیشتر به عنوان یک تعهد در قبال فروش پردازنده گرافیکی بازی خود می داند تا یک مزیت. در سال 2021 شروع به محدود کردن قابلیت‌های استخراج پردازنده‌های گرافیکی RTX کرد تا بتواند کارت‌ها را برای مخاطبان مورد نظر آزاد کند. این شرکت حتی در آن سال کارت‌های استخراج اختصاصی را راه‌اندازی کرد تا طرفداران کریپتو را بدون کاهش تقاضا برای خط GPU GeForce خود راضی کند.

این پرداخت برای شرکتی که در سه ماهه اخیر گزارش شده 7.6 میلیارد دلار درآمد داشته، اندک است. با این اوصاف، با توجه به تلاش ناموفق گذشته برای مطالبه غرامت، تا حدودی انتظار می رفت که حل و فصل متواضعانه انجام شود. Tom’s Hardware در مارس 2021 خاطرنشان کرد که یک قاضی شکایتی را رد کرد که NVIDIA را به فریب سرمایه‌گذاران متهم می‌کرد – قاضی حکم داد، این راز نبود که بسیاری از GPUها برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال تعیین شده‌اند. در حالی که SEC اشتباهی را تشخیص داد، نشان دادن اینکه NVIDIA به اندازه‌ای آسیب وارد کرده که جریمه بزرگی را به همراه داشته باشد، کار سخت‌تری داشت.

اشتراک گذاری