امروز:1 اردیبهشت 1403

تولید کامپیوترهای جیبی مایکروسافت

با توجه به این که گوشی های موبایل با اندازه کوچکی که دارند و دارای سخت افزارهای قدرتمندی هستند و قابلیت پردازش اطلاعات نسبتا سنگین را دارند .شرکت مایکروسافت در اسپلندو (splendo) به این تکنولوژی دست یافته که این کامپیوتر درواقع یک کامپیوتر جیبی کوچک است و ابعاد آن تقریبا اندازه یک دانگل است و دارای یو اس بی میباشد .

 

این کامپیوتر کوچک دارای ویندوز 8.1 میباشد و مناسب برای کارهای متوسط می‌باشد و قدرت پردازشهای سنگین را ندارد ، ولی میتوان به جای کامپیوتر های رومیزی استفاده کرد و کارهای سبک و ساده را انجام داد .

سخت افزار این کامپیوتر جیبی اسپلندو شامل :یک پردازنده ۴ هسته ای  Intel Atom quadcore و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین دارای شیار Micro SDX می‌باشد . این کامپیوتر جیبی را می‌توان توسط کابل HDMI به تلویزیون یا مانیتورهایی که پورت HDMI دارند وصل کرد و با استفاده از USB , MICRO US ‌ می‌توان برای جابجایی داده ها و فایلها یا جهت اتصال ماوس و کیبورد استفاده کرد .

اسپلندو همچنین با استفاده از نسخه چهارم بلوتوث امکان اتصال توسط وایرلس و بلوتوث را نیز فراهم می‌کند .

این کامپیوتر کوچک  توسط یک شرکت هندی و تحت لیسانس مایکروسافت ساخته شده است اماهنوز قابلیت ارتقا بودن به ویندوز 10 را هیچ یک از شرکت ها اعلام نکردند . باتوجه به اخبار موجود کامپیوتر جیبی اسپلندو ( Splendo ) قرار است با قیمت ۱۴۰ دلار روانه بازار گردد .

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...