امروز:8 اردیبهشت 1403

مونز استریم: انفجار موشک SpaceX’s Falcon 9 لحظاتی پس از پرتاب

دیروز سازمان فضایی NASA و SpaceX’s اعلام کردند که موشک فضایی Falcon 9 چند لحظه بعد از پرتاب ؛منفجر شد. این سفینه حامل لوازم مورد نیاز برای ایستگاه بین المللی فضایی بود که دیروز دچار سانحه شد و به کلی متلاشی شد.

 

فیلمی که از انفجار موشک SpaceX’s Falcon 9 لحظاتی پس از پرتاب در یوتیوب منتشر شده است که برایتان تهیه کرده ایم . البته هنوز دلیل مشخصی از وقوع این سانحه اعلام نشده است .البته تامین نشدن مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی ، فعلا مشکل ساز نخواهد بود ، اما این اتفاق برای شرکت SpaceX’s بسیار ضرر آفرین خواهد بود زیرا قبلا نیز یک عملکرد ناموفق در به زمین نشانیدن موشک قابل استفاده خود در دریا رخ داده بود.

به گفته بنیانگذار این شرکت آقای Elon Musk به احتمال زیاد دلیل این سانحه می تواند فشار بیش از حد در تانکر های اکسیژن باشد.

 با این حال این بنیانگذار بایستی مقامات دولتی را ،راضی نگه دارد و این اطمینان را بدهد که دیگر چنین مشکلی برای سفینه هایشان رخ ندهد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.