امروز:4 اردیبهشت 1403

گجت ها را به ویندوز8 بیاورید

گجت ها را به ویندوز8 بیاورید 2

یکی از ویژگی های دوست داشتنی و جدید ویندوز ویستا  و ویندوز 7 که در ویندوز 8 حذف شد گجت هایی مانند ساعت، تقویم و بسیار گجت ها کاربردی دیگر که ما روی صفحه ی دسکتاپ قرارشان می دادیم بود. اما شاید شما دوست داشته باشید که دوباره در ویندوز 8 از این گجت ها استفاده کنید و از آن ها لذت ببرید و خب تنها کافی است برای این کار با آریامونز همراه باشید.

برای اینکار از نرم افزار 8GadgetPack استفاده می کنیم. این نرم افزار را به صورت رایگان و برای تمام نسخه های ویندوز 8 به جز RT و Beta است. چرا که نسخه ی Beta خود شامل گجت های ویندوز است. این نرم افزار برای هر دو ویندوز 32 و 64 بیت به خوبی کار می کند. بعد از دانلود و نصب این گجت یک سایدبار در سمت راست ویندوز شما نمایش داده می شود که در آن گجت ها وجود دارند. البته شما می توانید روی آن کلیک راست کنید و آن را مخفی کنید. شما می توانید مانند ویندوز 7، گجت ها را در دسکتاپ جا به جا کنید. همچنین می توانید تنظیم کنید که فقط زمانی این سایدبار نمایش داده شود که موس را به سمت راست صفحه بکشید. امکان تغییر در طراحی آن نیز وجود دارد.

گجت

 

در کنار آن سایدبار، تعدادی گجت نصب می شود که شما می توانید آن ها را حذف کنید. همچنین شما می توانید هر گجت دیگری که  برای ویندوز 7 یا ویستا ساخته شده را نصب کنید و از آن استفاده کنید. اگر ویندوز 64 بیتی دارید ولی گجتی دارید که فقط برای سایدبار 32 بیت ساخته شده، مشکلی نیست چون وقتی که شما این نرم افزار را روی ویندوز 64 بیت نصب می کنید، هر دو نسخه ی 64 و 32 بیت آن نصب می شود. در نتیجه شما می توانید به مسیر زیر بروید و نسخه ی 32 بیت آن را اجرا کنید.

C:\Program Files (x86)\Windows Sidebar\sidebar.exe

 

یکی از مشکلات این افزونه که سازنده ی آن نیز در موردش توضیح داده این است که گاهی اوقات وقتی این نرم افزار را اجرا می کنید اخطار زیر را نمایش می دهد:

sidebar.exe has stopped working

که البته راهکاری ارائه نشده است و ما هنوز به این مشکل برخورد نکرده ایم ولی معمولا این مشکل را با ریستارت کردن کامپیوتر و یا بستن و اجرا کردن مجدد برنامه از طریق TaskManager قابل رفع شدن است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.