امروز:15 مهر 1403

Epic می گوید که اپل فروشگاه برنامه های شخص ثالث خود را پذیرفته است

همان روزی که Epic یک توییت در مورد فرآیندهای ارسال برنامه اپل منتشر کرد، اکنون می‌گوید فروشگاه بازی‌اش توسط اپل پذیرفته شده است. این شرکت هیچ توضیح دیگری جز یک توییت ارائه نکرد و خاطرنشان کرد که «اپل به ما اطلاع داده است که ارسال نامه محضری فروشگاه Epic Games که قبلاً رد شده بود، اکنون پذیرفته شده است».

سی دقیقه بعد، تیم سوئینی، مدیر عامل Epic گفت: “اپل اکنون به خبرنگاران می گوید که این تایید موقت است و از ما می خواهد که دکمه ها را در نسخه بعدی تغییر دهیم – که باعث می شود فروشگاه ما استانداردتر و استفاده از آن سخت تر شود. ما با این موضوع مبارزه خواهیم کرد.”

داستان اصلی توئیت‌های بداخلاقی اپیک بدون ویرایش دنبال می‌شود.

Epic می گوید که اپل بار دیگر ارسال خود را برای یک فروشگاه برنامه شخص ثالث رد کرده است، طبق یک سری پست در X. این شرکت می گوید که اپل آخرین ارسال را در مورد طراحی و موقعیت دکمه “نصب” در برنامه رد کرده است. فروشگاه، ادعا می کند که بسیار شبیه دکمه “دریافت” خود اپل است. اپل همچنین گفته است که برچسب “خریدهای درون برنامه ای” Epic بسیار شبیه به برچسب خود است که به همین دلیل استفاده می شود.

سازنده Fortnite پیشنهاد می‌کند که این فقط یکی دیگر از اختلافات طولانی مدت بین این دو شرکت است. Epic می‌گوید که از همان قراردادهای نام‌گذاری «نصب» و «خریدهای درون‌برنامه‌ای» استفاده می‌کند که «در فروشگاه‌های اپلیکیشن محبوب در چندین پلتفرم» یافت می‌شود. در مورد زبان طراحی، این شرکت بیان می‌کند که «از قراردادهای استاندارد برای دکمه‌ها در برنامه‌های iOS پیروی می‌کند» و آن‌ها «فقط سعی می‌کنند فروشگاهی بسازند که کاربران موبایل بتوانند به راحتی آن را درک کنند».
Epic این رد را “خودسرانه، مانع تراشی و نقض DMA” خوانده است. به همین منظور، نگرانی‌های خود را با کمیسیون اروپایی مسئول ردیابی نقض‌های بالقوه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در میان گذاشته است. این شرکت همچنان می‌گوید که آماده راه‌اندازی هر دو فروشگاه Epic Games و Fortnite در iOS در اتحادیه اروپا در «چند ماه آینده» است تا زمانی که اپل «مسدودهای بیشتر» را ایجاد نکند.

این تنها آخرین خبر از رقابتی است که به سال‌ها قبل برمی‌گردد. این دو شرکت از زمانی که اپیک شروع به استفاده از گزینه پرداخت درون برنامه ای خود در نسخه iOS فورتنایت کرد، با یکدیگر رقابت کردند و اپل را از کاهش 30 درصدی خود دور نگه داشت.

این منجر به یک نبرد حقوقی طولانی در ایالات متحده در مورد رویکرد باغ دیواری اپل به فروشگاه برنامه های خود شد. اپیک از اپل شکایت کرد و اپل اپیک را ممنوع کرد. یک قاضی حکمی دائمی صادر کرد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد از کاهش 30 درصدی فروش اپل جلوگیری کنند. این هیچکس را راضی نکرد اپل به دلایل واضح خوشحال نبود و Epic با زبان دستور مخالفت کرد که اپل را به دلیل داشتن انحصار دعوت نکرد. هر دو شرکت درخواست تجدید نظر کردند و در نهایت به دیوان عالی کشور راه یافتند. دادگاه تصمیم گرفت به این پرونده رسیدگی نکند. قضات باید کارهای دیگری هم داشته باشند.

از آنجایی که دو شرکت به جدال در ایالات متحده ادامه دادند، اتحادیه اروپا DMA فوق الذکر را تصویب کرد. این امر دست اپل را مجبور کرد تا فروشگاه های شخص ثالث را در دستگاه های iOS در اروپا مجاز کند. از آن زمان، اپیک در تلاش است تا فروشگاه خود را راه اندازی کند، اما با مقاومت اپل مواجه شد.

اشتراک گذاری