امروز:28 خرداد 1403

OpenAI قرارداد بحث برانگیز عدم تحقیر را با کارمندان لغو کرد

این شرکت به بلومبرگ گفت که OpenAI هیچ قراردادی را که کارمندان سابق امضا کرده بودند اجرا نخواهد کرد و این زبان را به طور کلی از مدارک خروج خود حذف خواهد کرد. Vox اخیرا گزارش داد که OpenAI کارمندان خارج شده را مجبور می کند بین این که بتوانند علیه شرکت صحبت کنند و سهام اختصاص یافته ای را که به دست آورده اند، انتخاب کنند. در صورت عدم امضای قرارداد یا نقض آن، کارمندان می توانند میلیون ها نفر را از دست بدهند. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، گفت که “خجالت زده” است و نمی داند که این ماده وجود دارد، و قول داد که مدارک شرکت را تغییر دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت به کارمندان سابق اطلاع داده است که “صرف نظر از اینکه [آنها] توافق را اجرا کرده اند یا خیر… OpenAI هیچ واحد اختصاصی را لغو نکرده و نخواهد کرد.” آنها را به طور کلی از توافق خارج کرد، “مگر اینکه مفاد عدم تحقیر متقابل بود.” حداقل یکی از کارمندان سابق گفت که با امتناع از امضای قرارداد هنگام خروج، دارایی خود را که معادل چندین برابر دارایی خالص خانواده‌شان بود، از دست داده‌اند. مشخص نیست که با این تغییر آن را پس می گیرند یا خیر. این شرکت همچنین با کارمندان فعلی در مورد این پیشرفت صحبت کرد و نگرانی آنها را کاهش داد که اگر نمی خواهند سهام خود را از دست بدهند باید مراقب هر چیزی که می گویند باشند.

جیسون کوون، مدیر ارشد استراتژی، در بیانیه‌ای گفت: «ما از ناراحتی‌ای که این موضوع باعث شده افراد بزرگی که برای ما سخت کار کرده‌اند متأسفیم. ما برای رفع این مشکل در اسرع وقت تلاش کرده‌ایم. ما حتی سخت‌تر برای بهتر شدن کار خواهیم کرد.»

این تنها موقعیت بحث برانگیزی نبود که OpenAI اخیراً درگیر آن بوده است. این شرکت اخیراً فاش کرد که تیمی را که سال گذشته تشکیل داده بود منحل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بشریت از سیستم‌های هوش مصنوعی آینده محافظت می‌کند، سیستم‌هایی که می‌توانند آنقدر قدرتمند باشند که باعث انقراض ما شوند. قبل از آن، ایلیا سوتسکور، دانشمند ارشد OpenAI، که یکی از رهبران تیم بود، شرکت را ترک کرد. یکی دیگر از رهبران تیم، یان لیک، در مجموعه ای از توییت ها گفت که “فرهنگ ایمنی و فرآیندها به سمت محصولات براق عقب افتاده” در OpenAI. علاوه بر این، اسکارلت جوهانسون پس از رد درخواست آلتمن برای قرض دادن صدایش به شرکت، OpenAI را متهم کرد که صدای او را بدون اجازه برای دستیار صوتی Sky ChatGPT کپی کرده است. OpenAI کپی کردن صدای بازیگر را تکذیب کرد و گفت که قبل از تماس آلتمن با جوهانسون، بازیگر دیگری را استخدام کرده است.

اشتراک گذاری