امروز:6 مرداد 1403

OpenAI قراردادی را برای قرار دادن پست‌های Reddit در ChatGPT امضا کرد

OpenAI و Reddit در روز پنجشنبه شراکتی را اعلام کردند که به OpenAI اجازه می‌دهد تا بحث‌های Reddit را در ChatGPT ظاهر کند و Reddit ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربران خود بیاورد. هر دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک گفتند، این مشارکت «ابزار OpenAI را قادر می‌سازد تا محتوای Reddit را بهتر درک کرده و به نمایش بگذارد، به‌ویژه در موضوعات اخیر». به عنوان بخشی از این توافق، OpenAI همچنین به شریک تبلیغاتی در Reddit تبدیل خواهد شد، به این معنی که تبلیغات را در این پلتفرم اجرا خواهد کرد.

این معامله مشابه معامله ای است که ردیت در ماه فوریه با گوگل امضا کرد و طبق گزارش ها 60 میلیون دلار ارزش دارد. یکی از سخنگویان Reddit از افشای شرایط قرارداد OpenAI به Engadget خودداری کرد و OpenAI به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

OpenAI به طور فزاینده ای با ناشران برای به دست آوردن داده ها برای ادامه آموزش مدل های هوش مصنوعی خود مشارکت چشمگیری داشته است. تنها در چند هفته گذشته، این شرکت قراردادهایی با فایننشال تایمز و Dotdash Meredith امضا کرده است. سال گذشته، همچنین با ناشر آلمانی Axel Springer همکاری کرد تا مدل‌های خود را با اخبار Politico و Business Insider در ایالات متحده و Bild و Die Welt در آلمان آموزش دهد.

بر اساس ترتیبات جدید، OpenAI به API داده ردیت دسترسی خواهد داشت، که به گفته این شرکت، «محتوای بی‌درنگ، ساختار یافته و منحصربه‌فرد از Reddit» را در اختیار آن قرار می‌دهد. مشخص نیست که Reddit در نتیجه این همکاری چه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در پلتفرم خود ایجاد خواهد کرد. سخنگوی Reddit از اظهار نظر خودداری کرد.

سال گذشته، دسترسی به داده‌های Reddit، یک منبع غنی از اطلاعات در زمان واقعی، تولید شده توسط انسان و اغلب با کیفیت بالا، پس از اعلام این شرکت مبنی بر شروع هزینه از توسعه‌دهندگان برای استفاده از API خود، به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شد. در نتیجه، ده‌ها مشتری شخص ثالث Reddit مجبور به تعطیلی شدند و هزاران زیرردیت در اعتراض به تاریکی رفتند. در آن زمان، Reddit روی موضع خود ایستاد و گفت که شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی بدون هیچ پرداختی، داده‌های آن را حذف می‌کنند. از آن زمان، Reddit از داده‌های خود با انجام چنین معاملاتی با Google و OpenAI درآمد کسب کرده است که پیشرفت آنها در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به دسترسی به آن بستگی دارد.

اشتراک گذاری