امروز:11 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، اپلیکیشن‌های متا همچنان در حال تبلیغ محتوای شکار کودکان هستند

گزارش جدیدی در وال استریت ژورنال می‌گوید که متا در جلوگیری از شبکه‌های گسترده افرادی که از پلتفرم خود برای تبلیغ محتوای کودک آزاری استفاده می‌کنند، شکست می‌خورد و به نمونه‌های نگران‌کننده متعددی از استثمار کودکان در فیسبوک و اینستاگرام اشاره می‌کند. این گزارش که در شرایطی منتشر شده است که متا با فشار مجددی بر سر مدیریت ایمنی کودکان مواجه است، نظارت‌های جدید اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

در این گزارش، وال استریت ژورنال آزمایش‌هایی را که با مرکز کانادایی حمایت از کودکان انجام داده است، نشان می‌دهد که چگونه توصیه‌های متا می‌تواند گروه‌های فیس‌بوک، هشتگ‌های اینستاگرام و سایر حساب‌هایی را که برای تبلیغ و اشتراک‌گذاری مطالب استثمار کودکان استفاده می‌شوند، پیشنهاد کند. طبق آزمایش‌های آنها، متا در پاسخ به گزارش‌های مربوط به چنین محتوایی کند بود و الگوریتم‌های خودش اغلب ارتباط افراد با محتوای سوءاستفاده‌کننده و سایر علاقه‌مندان به آن را آسان‌تر می‌کرد.

برای مثال، مرکز کانادایی حمایت از کودکان به این روزنامه گفت: «شبکه‌ای از حساب‌های اینستاگرام با بیش از 10 میلیون دنبال‌کننده، ماه‌ها پس از گزارش به شرکت، به پخش زنده ویدیوهای آزار جنسی کودکان ادامه داده‌اند.» در مثال نگران‌کننده دیگری، متا در ابتدا از اقدامی در مورد گزارش کاربر در مورد یک گروه فیس بوک عمومی به نام “محارم” خودداری کرد. این گروه در نهایت همراه با سایر جوامع مشابه از بین رفت.

متا در یک به‌روزرسانی طولانی در وب‌سایت خود گفت که «شکارچیان مجرمانی مصمم هستند که برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سیستم‌های دفاعی را آزمایش می‌کنند» و بسیاری از سیستم‌های داخلی خود را برای محدود کردن «بزرگسالان احتمالی مشکوک» بهبود داده است. این شرکت گفت که «فهرست موجود اصطلاحات، عبارات و شکلک‌های مربوط به ایمنی کودکان را برای یافتن سیستم‌های ما گسترش داده است» و از یادگیری ماشینی برای کشف عبارات جستجوی جدیدی استفاده کرده است که می‌تواند توسط شکارچیان کودک مورد سوء استفاده قرار گیرد.

این شرکت گفت که از فناوری برای شناسایی «بزرگسالان احتمالی مشکوک» استفاده می‌کند تا از ارتباط آنها با یکدیگر، از جمله در گروه‌های فیسبوک، و دیدن محتوای یکدیگر در توصیه‌ها جلوگیری کند. متا همچنین به وال استریت ژورنال گفت که «شروع به غیرفعال کردن حساب‌های فردی کرده است که بالاتر از آستانه خاصی از رفتار مشکوک هستند.

این شبکه اجتماعی با واکنش‌های فزاینده‌ای نسبت به مدیریت ایمنی کودکان مواجه است. وال استریت ژورنال همچنین اخیرا گزارش داده است که توصیه‌های Reels اینستاگرام محتوایی را با هدف افرادی ارائه می‌کند که «ممکن است علاقه شدیدی به کودکان داشته باشند». ده‌ها ایالت اخیراً از متا به دلیل آسیب رساندن به سلامت روان جوان‌ترین کاربرانش و ناتوانی در دور نگه داشتن کودکان زیر 13 سال از برنامه‌هایش شکایت کردند. مارک زاکربرگ در ماه آینده با حضور در جلسه کمیته قضایی سنا با تمرکز بر ایمنی کودکان در فضای مجازی، بدون شک با سؤالات شدیدی در مورد این اتهامات روبرو خواهد شد. همتایان او از TikTok، Snap، X و Discord نیز قرار است شهادت دهند.

در همین حال، متا نیز با فشار جدیدی از سوی رگولاتورهای خارج از کشور مواجه است. پس از گزارش مجله، مقامات اتحادیه اروپا در حال استفاده از قانون جدیدی برای تحقیق در مورد مدیریت این شرکت با مواد کودک آزاری هستند. مهلت ۲۲ دسامبر به شرکت داده شده است تا داده ها را به بلوک تحویل دهد.

اشتراک گذاری