امروز:11 اردیبهشت 1403

والمارت می گوید دیگر در X تبلیغ نمی کند

والمارت به اندازه کافی از X دیده است. خرده فروش، بزرگترین کارفرمای آمریکا و بزرگترین شرکت از نظر درآمد، روز جمعه به رویترز گفت که دیگر در پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد، تبلیغ نمی کند. این خروج پس از آن اتفاق می‌افتد که ایلان ماسک، مالک آن، پست‌های یهودی‌ستیزانه را تقویت می‌کند و به تبلیغ‌کنندگانی که تبلیغ خود را کنسل کرده اند پرداخت. یکی از سخنگویان والمارت به رویترز گفت: «ما در X تبلیغ نمی‌کنیم، زیرا پلتفرم‌های دیگری برای دسترسی بهتر به مشتریان خود پیدا کرده‌ایم.

خروج Walmart به لیست در حال رشد شرکت هایی اضافه می کند که تبلیغات را از این پلتفرم بیرون کشیده اند. اپل، دیزنی، آی‌بی‌ام، کامکست و برادران وارنر دیسکاوری از جمله کسب‌وکارهایی هستند که دیگر در X آگهی نمی‌خرند. گروهی از تبلیغ‌کنندگان روز پنجشنبه به نیویورک تایمز گفتند که توقف موقت آنها احتمالاً دائمی خواهد شد. لو پاسکالیس، مدیرعامل شرکت مشاوره بازاریابی AJL Advisory، به این روزنامه گفت: «هیچ ارزش تبلیغاتی وجود ندارد که خطر اعتبار بازگشت به پلتفرم را جبران کند.

تبلیغ‌کنندگان سابق X هیچ دلیلی برای پریدن از کشتی نداشتند. آخرین سری از زخم‌های ماسک زمانی آغاز شد که به نظر می‌رسید این میلیاردر پستی را تأیید و تقویت کرد که به دروغ ادعا می‌کرد جوامع یهودی نفرت علیه سفیدپوستان را برانگیخته‌اند. ماسک به کاربری که تئوری توطئه نژادپرستانه “جایگزین بزرگ” را مطرح کرده بود، پاسخ داد و گفت که نظرات آنها “حقیقت واقعی” را منعکس می کند.

سپس گروه دیده بان Media Matters گزارشی منتشر کرد که در آن تبلیغات برندهای معروف در کنار محتوای یهودستیزانه قرار داده شده بود. X با شکایت از این سازمان پاسخ داد و آن را متهم کرد که “آگاهانه و بدخواهانه [ساخت] تصاویر کنار هم که پست های تبلیغ کنندگان را در پلت فرم رسانه های اجتماعی X Corp. در کنار محتوای نئونازی و سفید ملی نشان می دهد.”

تلاش ماسک برای صاف کردن همه چیز فقط اوضاع را بدتر کرد. او پس از عذرخواهی برای تقویت محتوای یهودستیزانه در رویداد DealBook نیویورک تایمز، به تبلیغ‌کنندگانی که از این پلتفرم عقب‌نشینی می‌کردند گفت: «برو خودت را به لعنت برسان». شرکت او اکنون به طور بالقوه 75 میلیون دلار ضرر خواهد کرد.

والمارت حدود 1.6 میلیون نفر را در ایالات متحده استخدام می کند. این خرده فروش در سال مالی 2023 611 میلیارد دلار درآمد داشت.

اشتراک گذاری