امروز:14 اردیبهشت 1403

سرمایه گذاری آمازون بر روی هوش مصنوعی آنتروپیک می تواند به 4 میلیارد دلار برسد

شرکت آمازون در بیانیه ای مطبوعاتی نوشت: آمازون تا 4 میلیارد دلار در رقیب OpenAI Anthropic سرمایه گذاری می کند تا راهی برای ارائه خدمات یادگیری عمیق پیشرفته و سایر خدمات به مشتریان سرویس وب آمازون (AWS) خود باشد. در عوض، AWS به «ارائه‌دهنده ابر اصلی» آنتروپیک تبدیل می‌شود تا مدل‌های پایه آینده خود را آموزش داده و به کار ببرد. این دومین سرمایه گذاری بزرگ در این شرکت است که توسط مدیران سابق OpenAI پس از مشارکت 400 میلیون دلاری گوگل با این شرکت تاسیس شد.

این شرکت تجارت الکترونیک با سرمایه گذاری 1.25 میلیارد دلاری برای به دست آوردن سهام اقلیت در آنتروپیک شروع می کند، با گزینه ای برای افزایش آن به مجموع 4 میلیارد دلار. همراه با گوگل و آمازون، آنتروپیک نیز Salesforce، Zoom، Spark Capital و دیگران را به عنوان حامیان حساب می کند. قابل ذکر است، معامله آنتروپیک با گوگل آن را ملزم به خرید سرویس های ابری از غول جستجو نمی کرد.

Anthropic اخیراً از اولین چت ربات Claude 2 خود که با مشتری روبروست رونمایی کرده است که با اشتراک بسیار شبیه ChatGPT OpenAI قابل دسترسی است. سیستم Claude “Constitutional AI” توسط 10 اصل “بنیادی” انصاف و استقلال هدایت می شود و گمان می رود فریب دادن آن نسبت به سایر هوش مصنوعی دشوارتر باشد. به گفته TechCrunch، Anthropic همچنین در حال کار بر روی یک ربات چت به نام “Claude-Next” است که قرار است ده برابر قدرتمندتر از هر هوش مصنوعی فعلی باشد.

این استارت‌آپ خود را مدافع استقرار هوش مصنوعی مسئولانه معرفی می‌کند و اخیراً یک گروه ایمنی هوش مصنوعی با گوگل، مایکروسافت و Open AI تشکیل داده است. طبق گفته آمازون، «کلود در طیف وسیعی از وظایف، از گفتگوهای پیچیده و تولید محتوای خلاقانه گرفته تا استدلال پیچیده و دستورالعمل‌های دقیق، در حالی که درجه بالایی از قابلیت اطمینان و پیش‌بینی را حفظ می‌کند، برتری می‌یابد».

مشتریان AWS به جای آموزش مدل‌های خود، می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی Anthropic از طریق آمازون Bedrock استفاده کنند، سرویسی که به طور خاص برای توسعه هوش مصنوعی طراحی شده است. آمازون کلود همچنین برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود را ارائه می دهد و با مشارکت جدید، امیدوار است خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در این زمینه قرار دهد.

OpenAI تحت حمایت مایکروسافت به لطف چت ربات فوق محبوب ChatGPT و سرویس تولید تصویر DALL-E تا حد زیادی به عنوان پیشرو در فناوری هوش مصنوعی و چت بات شناخته می شود. استفاده از هوش مصنوعی در تجارت به طور تصاعدی به رشد خود ادامه می‌دهد، علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد قانونی بودن و اخلاقی بودن محتوای اختصاص داده شده به هوش مصنوعی – برای مثال، به عنوان یک نقطه چسبنده قوی در اعتصاب نویسنده WGA در نظر گرفته شد.

اشتراک گذاری