امروز:13 اردیبهشت 1403

X از کالیفرنیا به دلیل قانون تعدیل محتوای رسانه های اجتماعی شکایت کرده است

X، شرکت رسانه‌های اجتماعی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، از ایالت کالیفرنیا به دلیل قانونی شکایت کرده است که شرکت‌ها را ملزم می‌کند جزئیات مربوط به شیوه‌های تعدیل محتوای خود را افشا کنند. این قانون که به نام AB 587 شناخته می‌شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که اطلاعاتی را در مورد نحوه برخورد با سخنان نفرت‌انگیز، افراط‌گرایی، اطلاعات نادرست و سایر موضوعات و همچنین جزئیات مربوط به فرآیندهای تعدیل داخلی منتشر کنند.

وکلای X استدلال می کنند که این قانون خلاف قانون اساسی است و منجر به سانسور خواهد شد. این شرکت در دادخواست نوشت: «هم هدف و هم تأثیر احتمالی تحت فشار قرار دادن شرکت‌هایی مانند X Corp. برای حذف، پول‌زدایی یا حذف اولویت از سخنان محافظت‌شده بر اساس قانون اساسی است». “هدف واقعی AB 587 این است که بر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای “حذف” برخی از محتوای محافظت شده در قانون اساسی که توسط دولت به عنوان مشکل ساز تلقی می شود، تحت فشار قرار گیرد.

X در مخالفت خود با قانون تنها نیست. اگرچه این اقدام توسط برخی فعالان حمایت شد، تعدادی از گروه های صنعتی با AB 587 مخالفت کردند. Netchoice، یک گروه تجاری که نماینده متا، گوگل، تیک تاک و سایر شرکت های فناوری است، سال گذشته استدلال کرد که AB 587 به بازیگران بد کمک می کند تا از شرکت ها فرار کنند. اقدامات امنیتی را انجام دهند و اجرای قوانین خود را برای آنها دشوارتر کند.

در همان زمان، حامیان AB 587 گفته‌اند که افزایش شفافیت پلتفرم‌های اصلی ضروری است. جسی گابریل، عضو مجمع، که AB 587 را نوشت، در پاسخ به شکایت X گفت: “اگر @X چیزی برای پنهان کردن ندارد، پس آنها نباید مخالفتی با این لایحه داشته باشند.”

اشتراک گذاری