امروز:13 اردیبهشت 1403

لوگوی اندروید ظاهری جدید و باگدروئید سه بعدی پیدا می کند

اندروید 14 به سرعت در حال نزدیک شدن است. اما قبل از اینکه گوگل نسخه بزرگ بعدی سیستم عامل موبایل را در کنار جدیدترین دستگاه های پیکسل خود منتشر کند، این شرکت لوگوی اندرویدی به روز شده را معرفی کرده است.

جیسون فورنیر، مدیر مدیریت برند مصرف‌کننده اندروید در یک پست وبلاگی نوشت که این شرکت می‌خواهد باگ‌دروید به اندازه خود اندروید پویا ظاهر شود. با بازنگری در ظاهر تمام بدن طلسم، امید این است که باگدروئید در هر دو محیط دیجیتال و دنیای واقعی سازگار به نظر برسد. باگدروید به روز شده و لوگوی به روز شده در اواخر امسال در دستگاه های اندرویدی و جاهای دیگر ظاهر می شود.

همراه با تغییر نام تجاری، گوگل جزئیات کاهش سه ماهه ویژگی اندروید را فاش کرده است. ویژگی تیتر یک ویجت جدید به نام Assistant At a Glance است. هدف از این کار ارائه اطلاعات مفیدی مانند هشدارهای آب و هوا، یادآوری رویدادها و به‌روزرسانی‌های سفر است. ویجت از هوش مصنوعی برای نمایش این جزئیات استفاده می کند.

یک ویژگی دسترسی بسیار مفید به زودی به اندروید می آید. این تصویر پرسش و پاسخ در Lookout نام دارد. می‌توانید از دستورات صوتی استفاده کنید یا سؤالات را تایپ کنید تا جزئیات بیشتری درباره توضیحات صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محتوای بصری بیابید. گوگل این ویژگی را با در نظر گرفتن افراد نابینا و کم بینا طراحی کرده است.

به زودی می‌توانید گذرنامه‌هایی با بارکد و کدهای QR (مانند کارت‌های کتابخانه و ورزشگاه خود) را به Google Wallet اضافه کنید تا مجبور نباشید آن‌ها را به اطراف ببرید. گزینه ای برای اضافه کردن فعالیت Fitbit/Google Fit و داده های خواب به روال های شخصی وجود خواهد داشت تا به شما کمک کند اهداف سلامتی خود را پیگیری کنید. در همین حال، گوگل برنامه امنیت شخصی را با هدف سهولت در اشتراک گذاری مکان زنده، ضبط محیط اطراف و تماس با 911 برای کاربران بازطراحی کرده است.

آخرین اما مهم‌ترین به‌روزرسانی اندروید اتو است. پشتیبانی Webex و Zoom به زودی ارائه می شود. می‌توانید از طریق صدا به تماس‌های کنفرانس بپیوندید و برنامه‌های جلسات را روی نمایشگر خودرو مشاهده کنید. ما خودروسازان را دیده‌ایم که برنامه‌های جلسه را به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود آورده‌اند، اما پشتیبانی از Android Auto ممکن است به این معنی باشد که هیچ راه فراری از تماس کنفرانس وجود ندارد.

این ویژگی‌ها که گوگل آن‌ها را به‌تدریج عرضه می‌کند، از امروز در پیکسل 5، پیکسل 5a و پیکسل 4a عرضه می‌شوند. آن‌ها در چند هفته آینده روی گوشی‌های Pixel 6 و Pixel 7 و همچنین Pixel Fold خواهند آمد. می‌توانید تمام این ویژگی‌ها را در آخرین دسته از دستگاه‌های پیکسل که Google ماه آینده معرفی خواهد کرد، انتظار داشته باشید.

اشتراک گذاری