امروز:10 اردیبهشت 1403

آمازون، متا و سایرین به دلیل اجازه دادن به فروشندگان برای فهرست کردن محصولات فراخوان شده، مورد بررسی دقیق قرار می گیرند

خرده فروشان اینترنتی در مورد رویکردهایشان در مورد محصولات فراخوان شده سؤالاتی دریافت می کنند. کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌هایی به آمازون، ای‌بی، متا، والمارت و سایر پورتال‌های خرید آنلاین ارسال کرده و در مورد تلاش‌های آنها برای خنثی کردن فروش کالاهای فراخوان شده و ممنوعه در پلتفرم‌هایشان جویا شده است. آنها به ویژه نگران این هستند که متا ظاهراً نتوانسته است فروش دو محصول فراخوان شده کودک را در Facebook Marketplace متوقف کند، تختخواب Fisher-Price Rock’n Play و Boppy Newborn Lounger.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) Rock ‘n Play را در سال 2019 و Newborn Lounger را در سال 2021 فراخوانی کرد. با این حال، می‌گوید که نرخ درخواست حذف (میانگین 1000 در ماه) کاهش نیافته است. هیچ “اقدام پیشگیرانه” برای جلوگیری از فروش وجود ندارد. راک اند پلی با مرگ حدود 100 نوزاد مرتبط است. اعضای کنگره، از جمله رئیس کمیته، کتی مک موریس راجرز، نگران هستند که بازارهای آنلاین ممکن است کودکان و همه کاربران را با انجام کم کاری برای متوقف کردن این فروش ها در معرض خطر قرار دهند.

نمایندگان مجلس از همه شرکت‌ها می‌خواهند تا جزئیات تلاش‌های فعلی خود را برای جلوگیری از فروش محصولات فراخوان شده، از جمله حضور کارکنان اختصاصی، شرح دهند. سیاستمداران همچنین می‌خواهند بدانند که شرکت‌ها در آینده چه خواهند کرد و آیا هیچ گونه ابهام قانونی در مورد نحوه برخورد با مشکلات وجود دارد یا خیر. در نامه‌ها سؤال می‌شود که آیا شرکت‌ها مایل به همکاری با کمیته برای حل مشکل هستند یا خیر. به شرکت ها گفته شده است که حداکثر تا 31 آگوست پاسخ دهند.

در بیانیه ای به Engadget، یکی از سخنگویان متا می گوید که فروش کالاهای فراخوان شده منحصر به بازار فیس بوک نیست. این نماینده می‌گوید متا موضوع را «جدی» می‌گیرد و فهرست‌هایی را که قوانین آن را نقض می‌کنند، بیرون می‌کشد. Ebay به Engadget می‌گوید که یادآوری‌ها را «بسیار جدی» می‌گیرد و از ترکیبی از هوش مصنوعی و محققان برای شناسایی فهرست‌های بالقوه ناامن استفاده می‌کند. امیدوار بود با کمیته مجلس در مورد این موضوعات همکاری کند.

این تحقیقات درست زمانی انجام می شود که آمازون با یک دعوای ضد انحصار احتمالی در مورد شیوه های فروش خود و در بحبوحه تلاش بیشتر برای بررسی دقیق رفتار غول های فناوری روبرو است. متا همچنین برخی از ویژگی های خرید خود را کاهش داده است، از جمله خاموش کردن خرید زنده در فیس بوک و اینستاگرام. این بسته‌ها تلاش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند، اما ابتکارات تجاری باقی‌مانده شرکت را نیز در موقعیت شکننده‌تری قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری