امروز:14 اردیبهشت 1403

سام بنکمن-فرید به دلیل دستکاری شاهد به زندان فرستاده شد

سام بنکمن-فرید (SBF) بنیانگذار FTX روز جمعه پس از اینکه قاضی ناظر پرونده او وثیقه او را لغو کرد، به زندان فرستاده شد. لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، دلیل احتمالی این را یافت که مدیر عامل سابق شرمسار، مکرراً شاهدان را دستکاری کرده است. علاوه بر این، کاپلان درخواست وکلای بانکمن-فرید برای به تعویق انداختن بازداشت وی در انتظار تجدیدنظر را رد کرد.

دادستان ها استدلال کردند که بنکمن-فرید ماه گذشته زمانی که به خبرنگار نیویورک تایمز نوشته های شخصی شریک سابق خود کارولین الیسون را نشان داد، که در ماه دسامبر به اتهامات جنایی مرتبط با کلاهبرداری از سرمایه گذاران FTX اعتراف کرد، استدلال کردند که سعی کرد یک شاهد مهم را مورد آزار و اذیت قرار دهد. دادستان گفت که اقدامات SBF تلاشی برای آسیب رساندن به شهرت او و تأثیرگذاری بر اعضای هیئت منصفه آینده بود. در همین حال، تیم دفاعی SBF، دادستان‌ها را متهم به استفاده از شواهد مملو از «تلقین، گمانه‌زنی و حقایق ناچیز» کرد. قاضی کاپلان در کنار دادستان قرار گرفت و گفت که بنکمن-فرید تلاش کرد «حداقل دو بار شاهدان را دستکاری کند».

رویترز گزارش می دهد که رئیس 31 ساله سابق FTX پس از برداشتن بند کفش، ژاکت و کراوات و خالی کردن جیب هایش توسط مارشال های ایالات متحده از دادگاه بیرون آورده شد. مدیر عامل سابق از زمانی که در دسامبر پس از دستگیری در باهاما در دسامبر گذشته مسترد شد، در حبس خانگی در کالیفرنیا (در خانه والدینش در پالو آلتو) به سر می برد. بسته وثیقه 250 میلیون دلاری او استفاده از اینترنت او را به شدت کنترل می کرد.

اشتراک گذاری