امروز:16 اردیبهشت 1403

برای ثبت نام لاتاری 2025 از طریق چه سایتی اقدام کنیم؟

برای ثبت نام لاتاری 2025 از طریق چه سایتی اقدام کنیم؟

ثبت نام لاتاری 2025 بزودی آغاز خواهد شد و سوالی که خیلی از ایرانیان در سر دارند این است که مطمعن ترین راه و موسسه برای نام نویسی لاتاری 1402 چیست.

در این مقاله می خواهیم ضمن توضیح کاملی درباره لاتاری و نحوه ثبت نام، راجب نام نویسی لاتاری 2025 نیز صحبت کنیم و موسسه مورد اعتماد را معرفی نماییم.

پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف لاتاری آمریکا

کنگره آمریکا با صدور قانون اقامت دائم با لاتاری (گوناگونی نژادی) سعی بر جلوگیری از نوعی تبعیض نژادی دارد. از جنبه آماری هرگاه ملیتی از روش های مختلف اقامت دائم آمریکا را کسب نمود با افزایش تعداد این ملیت ها در آمریکا نسبت به سایر ملیت ها تبعیضی روی می دهد.

با صدور این نوع ویزا، گوناگونی نژادی در بین مهاجران آمریکا حفظ می شود. هر سال در گزارش وزارت مهاجرت آمریکا USCIS بولتن ویزا، فهرست کشورهای مجاز به شرکت در قرعه کشی لاتاری مشخص می‌ شود.

به عنوان نمونه، اهالی کشور روسیه تا سال ۲۰۰۴ مجاز به شرکت در این قرعه‌ کشی بودند اما در فاصله سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ این اجازه از آنان سلب شد.

در قرعه‌ کشی ویزای سال ۲۰۱۰ اهالی این کشور دوباره اجازه شرکت در قرعه‌ کشی را کسب کردند. کشور های غیر مجاز کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ هزار مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی، کاری و … به آمریکا وارد شده باشند.

از جمله کشورهایی که در بیشتر دوره‌ ها غیر مجاز بوده‌اند می‌توان به چین، انگلستان و هند اشاره کرد.

«لاتاری تنوع نژادی آمریکا» که با نام «لاتاری گرین کارت آمریکا» نیز شناخته می شود، هر سال توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار می شود و افراد از سرتاسر دنیا امکان ثبت نام در این قرعه کشی را دارند.

هدف ویزای مهاجرتی لاتاری آمریکا، این است که افراد با نژادهای مختلف امکان مهاجرت دائم به ایالات متحده را داشته باشند و تنوع نژادی جامعه مهاجران به آمریکا حفظ شود.

مهاجرت به آمریکا از سایر روش ها مانند ویزای خانوادگی، سرمایه گذاری، کاری و نخبگان بسیار زمانبر است و به دلیل شرایط خاص، شامل حال تمامی افراد متقاضی مهاجرت به ایالات متحده نمی شود.

با ثبت نام در لاتاری آمریکا، برندگان تنها بر اساس شانس و به صورت رندوم انتخاب می شوند.

بعد از مشخص شدن نتایج لاتاری، برندگان باید در یک پروسه حدودا یکساله، مراحل بعدی لاتاری از جمله تکمیل فرم مهاجرتی DS-260 و انتخاب یکی از سفارت های آمریکا، جمع آوری مدارک، انجام معاینات پزشکی و شرکت در مصاحبه سفارت آمریکا را پشت سر بگذارند.

در نهایت پس از موفقیت در مصاحبه و اخذ ویزای آمریکا، برندگان به آمریکا مهاجرت کرده و گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند.

زمان ثبت نام در لاتاری 2025 آمریکا

ثبت نام در لاتاری آمریکا یکبار در سال و به مدت حدود یکماه امکان پذیر است.

سایت لاتاری E-DV، در بازه اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) پذیرای درخواست های ثبت نام است و پس از این بازه مشخص، سایت لاتاری بسته می شود.

ثبت نام دوره بعدی لاتاری، یعنی لاتاری 2025 آمریکا، اوایل مهر ماه 1402 فعال خواهد شد. متقاضیان محترم ثبت نام لاتاری 2025، می توانند از اوایل شهریور ماه در موسسه ایرانیان لاتاری، ثبت نام لاتاری خود را انجام دهند.

زمان دقیق ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا، از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری یعنی پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نیز اطلاع رسانی می شود.

نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا

یک فرم ثبت نام لاتاری به زبان انگلیسی در سایت لاتاری E-DV وجود دارد که هر متقاضی فقط یکبار باید آن را به درستی و با دقت کافی تکمیل کند.

در پایان ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری، ثبت نام کنندگان باید رسید ثبت نام لاتاری که شامل نام خانوادگی و نام متقاضی اصلی، سال تولد به میلادی و یک عدد کانفرمیشن نامبر 16 کاراکتری است را از سایت لاتاری ذخیره کرده و تا زمان اعلام نتایج لاتاری نزد خود نگه دارند.

شرایط ثبت نام لاتاری

اصلی ترین شرطی که برای ثبت نام لاتاری وجود دارد، داشتن تحصیلات به میزان حداقل دیپلم دوازده ساله دبیرستان در زمان ثبت نام است.

افرادی که حداقل شرط تحصیلی یعنی دیپلم دوازده ساله دبیرستان را ندارند، با ارائه مدارکی که نشان دهد در زمان ثبت نام، حداقل دو ترم را در دانشگاه تحصیل کرده اند، می توانند واجد شرایط لاتاری باشند.

البته برای افرادی که نتوانند واجد شرط تحصیلی باشند، یک امکان دیگر نیز وجود خواهد داشت و آن هم استفاده از شرط شغلی است.

شرط شغلی لاتاری، این گونه تعریف می شود:

داشتن سابقه کار به میزان حداقل 2 سال در 5 سال گذشته در یک شغل با نمره SVP هفت و بالاتر.

مدارک مورد نیاز برای شرط تحصیلی و شغلی، پس از برنده شدن باید ارائه شوند و مورد تایید افسر کنسولی در جلسه مصاحبه قرار بگیرند.

با اطلاع از نکاتی که ذکر شد، می توانید در ثبت نام لاتاری دوره آینده، یعنی لاتاری 2025 به درستی عمل کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا

برای ثبت نام در سایت لاتاری، متقاضیان باید یک فرم الکترونیکی به زبان انگلیسی را تکمیل کنند.

در دوره های قبلی، داشتن پاسپورت برای ثبت نام نفر اصلی اجباری بود. اما در دوره لاتاری 2024، شرط داشتن پاسپورت برای نفر اصلی لغو گردید و ثبت نام لاتاری بدون داشتن پاسپورت امکان پذیر شد.

با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می شود که برای ثبت نام دوره آینده یعنی لاتاری 2025، باز هم نیازی به ثبت اطلاعات پاسپورت در فرم ثبت نام نباشد.

اما مهم ترین مورد برای ثبت نام لاتاری در هر سال، عکس لاتاری است.

بدون آپلود عکس لاتاری آمریکا ، امکان تکمیل ثبت نام در سایت لاتاری وجود نخواهد داشت. عکس لاتاری که در سایت لاتاری بارگذاری می شود، باید برای تمام افراد ثبت نام کننده شامل نفر اصلی، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال آپلود شود.

عکسی که برای ثبت نام لاتاری استفاده می شود باید دارای شرایط زیر باشد:

  • عکس متعلق به حداکثر 6 ماه گذشته باشد و در دوره قبلی لاتاری استفاده نشده باشند؛
  • عکس رنگی با بکگراند سفید ساده، بدون سایه باشد؛
  • نور عکس باید مناسب بوده، عکس نباید تار باشد و از فیلتر و افکت در عکس استفاده نشود؛
  • گردی صورت کاملا مشخص بوده و صورت و نگاه رو به دوربین باشد؛
  • استفاده از حجاب مانعی ندارد، اما استفاده از کلاه، عینک، گلسر، کلاه گیس و … ممنوع است؛
  • قسمتی از فضای خالی بالای سر و عرض شانه ها در تصویر مشخص باشد.

زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا

حدود 6 ماه پس از اتمام مهلت ثبت نام لاتاری، سایت لاتاری جهت استعلام نتایج لاتاری باز می شود. این زمان اوایل ماه می یا اواسط شهریور ماه خواهد بود.

ثبت نام کنندگان گرامی باید با استفاده از رسید ثبت نام لاتاری که از سایت لاتاری دریافت کرده اند، نتیجه ثبت نام لاتاری خود را چک کنند.

در صورت برنده شدن، یک نامه با نام نفر اصلی ثبت نام کننده نمایش داده می شود و در انتهای نامه نیز سفارت پیش فرض و همچنین کیس نامبر (شماره پرونده) مخصوص به برنده درج شده است.

اما در صورت برنده نشدن، یک پیغام یکسان برای همه افراد با این شرایط، نمایش داده می شود که بیانگر انتخاب نشدن او در لاتاری آمریکا است.

جمع بندی

مهاجرت به آمریکا به دلیل مقررات، داشتن توانایی مالی بالا، شرایط سخت و هزینه های بالای آن باعث شده که در ذهن خیلی از مردم دنیا فقط در حد یک آرزو باقی بماند. در این بین یکی از بهترین و ساده ترین راه ثبت نام در لاتاری است و برنده شدن در این قرعه کشی است

موسسه ایرانیان لاتاری با چندین سال سابقه موفق در این زمینه توانسته است رضایت تمامی ثبت نام کنندگان را جلب نماید و با برخورداری از مشاورین مجرب در این زمینه بیشتری ویزاها را کسب کرده است.

برای ثبت نام لاتاری امسال نیز پیشنهاد ما استفاده از سایت موسسه ایرانیان لاتاری است. امید است برنده 1402 لاتاری گرین کارت آمریکا شما باشید.

اشتراک گذاری