امروز:14 اردیبهشت 1403

آمازون تاسیسات ماهواره ای جدید فلوریدا را برای رقیب خود Starlink می سازد

رقیب استارلینک آمازون، پروژه کویپر، در حال نزدیک‌تر شدن به پایان است. این شرکت امروز اعلام کرد که یک مرکز پردازش ماهواره ای 120 میلیون دلاری جدید برای این طرح در مرکز فضایی کندی در فلوریدا در دست ساخت است. آمازون قصد دارد اولین ماهواره‌های خود را «در ماه‌های آینده» به فضا پرتاب کند و پس از آن اولین آزمایش‌کنندگان مشتری در سال آینده.

مانند Starlink ایلان ماسک، پروژه کویپر نیز قصد دارد پهنای باند ماهواره ای سریع و مقرون به صرفه را برای مناطقی که «به وسیله اینترنت و گزینه های ارتباطی سنتی سرویس دهی نشده یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند» ارائه کند. (این یک ابتکار آمازون است، اما باید از یک رابطه دنج با Blue Origin که متعلق به جف بزوس، بنیانگذار آمازون است، لذت ببرید.) پروژه کویپر در سال 2018 آغاز شد و دو سال بعد مجوز ماهواره FCC را دریافت کرد. این شرکت قصد دارد مجموعه ای متشکل از 3236 ماهواره ایجاد کند تا پوشش پهنای باند یکپارچه برای کاربران روستایی فراهم کند. آمازون هنوز قیمت‌گذاری مصرف‌کننده را اعلام نکرده است، اما به برنامه‌های مقرون‌به‌صرفه اشاره می‌کند و می‌گوید: «استقرون به صرفه بودن یک اصل کلیدی پروژه کویپر است». این شرکت همچنین قصد دارد چندین ردیف سرعت / قیمت ارائه دهد.

ماهواره‌های کویپر تا پایان سال 2023 در «تاسیسات تولیدی پیشرفته» در کرکلند، واشنگتن مونتاژ خواهند شد. تاسیسات جدید فلوریدا محموله‌های ماهواره‌ای را دریافت خواهد کرد و آماده‌سازی نهایی را قبل از استقرار تجاری آنها انجام خواهد داد. آمازون می‌گوید پرتاب‌های ایمن را از Blue Origin، Arianespace و United Launch Alliance (ULA) انجام داده است. اکثر واحدها از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در نزدیکی مرکز پردازش جدید مستقر خواهند شد.

آمازون از ایجاد شغل مورد انتظار پروژه کویپر تبلیغ کرد. می گوید بیش از 1400 نفر در حال حاضر روی آن کار می کنند و این شرکت انتظار دارد که این ابتکار در نهایت از هزاران تامین کننده و مشاغل بسیار ماهر – به ویژه در آلاباما، فلوریدا و کلرادو – پشتیبانی کند.

اشتراک گذاری