امروز:14 اردیبهشت 1403

توییتر می گوید دسترسی بیش از 700000 توییتی را که خط مشی آن را نقض می کند، محدود کرده است

توییتر به‌روزرسانی‌ای را درباره نحوه عملکرد رویکرد تعدیل‌کننده «آزادی بیان، بدون دسترسی» منتشر کرده است و به گفته این شرکت، نتایج دلگرم‌کننده‌ای را شاهد بوده است. در ماه آوریل، این وب‌سایت شروع به محدود کردن دسترسی توئیت‌هایی کرد که خط‌مشی رفتار تنفرآمیز خود را نقض می‌کردند و برچسبی را روی آن‌ها اعمال کرد که روی آن نوشته شده بود: «محدودیت دید: این توییت ممکن است قوانین توییتر را در برابر رفتار نفرت‌انگیز نقض کند». ظاهراً توییتر از آن زمان این برچسب را روی بیش از 700000 پست اعمال کرده است و به طور فعال از نمایش تبلیغات در مجاورت آن محتوا جلوگیری کرده است.

این شرکت همچنین گفت که این برچسب دسترسی به یک پست را تا 81 درصد کاهش می‌دهد و در نتیجه به طور موثر دید پست‌هایی را که به طور بالقوه رفتار نفرت‌آمیز نشان می‌دهند محدود می‌کند. علاوه بر این، توییتر در به‌روزرسانی خود فاش کرد که بیش از یک سوم کاربران پس از اطلاع از نقض خط‌مشی وب‌سایت، تصمیم می‌گیرند توییت‌های برچسب‌دار را حذف کنند و تنها چهار درصد از نویسندگان برای برچسب‌ها درخواست تجدیدنظر کرده‌اند.

شرکتی که برای دسترسی به API هزینه دریافت می کند به این معنی است که اکثر محققانی که سخنان مشوق عداوت و تنفر را مطالعه می کنند نمی توانند به طور مستقل این ادعاها را تأیید کنند. اما توییتر به وضوح مدعی است که رویکردش تاکنون موثر بوده است. در واقع، این وب‌سایت در حال اجرای طرح خود برای گسترش برچسب‌های خود و گنجاندن انواع بیشتری از تخلفات خط‌مشی است. طبق اعلام خود، اکنون همچنین پست‌هایی را که ناقض خط‌مشی‌های رفتار توهین‌آمیز و گفتار خشونت‌آمیز هستند برچسب‌گذاری و رتبه‌بندی می‌کند. توییت‌هایی که در هفته‌های آینده برچسب‌گذاری می‌شوند شامل پست‌هایی با محتوای مخرب است که افراد را هدف قرار می‌دهد، آن‌هایی که دیگران را به آزار یک فرد یا گروهی از افراد تشویق می‌کنند، توییت‌هایی که تهدید به وارد کردن آسیب فیزیکی به دیگران می‌کنند، و توییت‌هایی که دیگران را به انجام اعمال خشونت‌آمیز تشویق می‌کنند.

اشتراک گذاری