امروز:9 اردیبهشت 1403

توییتر متا را به خاطر اپلیکیشن جدید Threads تهدید به شکایت کرد

توییتر دقیقاً از اپلیکیشن Meta’s Threads، یک خواهر و برادر جدید اینستاگرام مبتنی بر متن خوشحال نیست. همانطور که سمافور گزارش می‌دهد، توییتر متا را به شکار غیرقانونی کارکنان سابق و سوء استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری و مالکیت معنوی تهدید کرده است.

الکس اسپیرو، وکیل شخصی ایلان ماسک در نامه ای به متا نوشت: «توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند و از متا می خواهد که اقدامات فوری برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد. توییتر تمام حقوق خود را محفوظ می‌دارد، از جمله، اما نه محدود به، این حق را که برای جلوگیری از هرگونه حفظ، افشای یا استفاده بیشتر از مالکیت معنوی آن توسط متا، به دنبال راه‌حل‌های مدنی و معافیت‌های قضایی بدون اطلاع بیشتر باشد.

اسپیرو که به نمایندگی از شرکت X Corp والدین توییتر فعالیت می کند، ادعا می کند که متا طی سال گذشته ده ها کارمند سابق توییتر را استخدام کرده است. او ادعا کرد که این شرکت “عمدا” آنها را به کار بر روی Threads “با این هدف خاص که از اسرار تجاری توییتر و سایر دارایی های معنوی استفاده می کنند به منظور تسریع توسعه برنامه رقیب متا” اختصاص داده است. او استدلال کرد که این ناقض قوانین ایالتی و فدرال و همچنین تعهدات آن کارمندان در قبال کارفرمای سابق است. علاوه بر این، اسپیرو گفت که متا از حذف داده های توییتر مربوط به افرادی که افراد دنبال می کنند منع شده است.

متا ادعاهای اسپیرو را رد کرده است. اندی استون، مدیر ارتباطات متا در (کجای دیگر؟) Threads نوشت: “هیچکس در تیم مهندسی Threads کارمند سابق توییتر نیست – این یک چیز نیست.”

در حال حاضر، کاربران Threads باید با پروفایل اینستاگرام خود در برنامه ثبت نام کنند. این یک فرآیند آسان است که به Meta کمک کرد تا به سرعت ده ها میلیون کاربر را ثبت نام کند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفت که 30 میلیون نفر تا صبح پنجشنبه به Threads پیوسته اند، یعنی کمی بیش از 12 ساعت پس از شروع به کار برنامه.

اشتراک گذاری