امروز:9 اردیبهشت 1403

غول انتشار اخبار گانت از گوگل به دلیل انحصار فناوری تبلیغات شکایت کرد

گانت، ناشر خبری که متهم به رفتار انحصاری است، از گوگل به دلیل رفتار انحصاری شکایت کرده است. این آخرین مورد از یک رشته شکایت علیه غول جستجو است و بسیاری از استدلال های وزارت دادگستری در دومین شکایت خود علیه گوگل را که در اوایل سال جاری ارائه شده است، تکرار می کند. گانت بزرگترین ناشر اخبار ایالات متحده است. مایک رید، مدیر عامل Gannett به CNBC گفت: «گوگل تجارت بازار را به نفع خود و به هزینه ناشران، خوانندگان و همه افراد دیگر در انحصار خود درآورده است. «تبلیغات دیجیتال رگ حیات اقتصاد آنلاین است. بدون رقابت آزاد و منصفانه برای فضای تبلیغات دیجیتال، ناشران نمی توانند در اتاق خبر خود سرمایه گذاری کنند.

گانت که مالک USA Today و روزنامه‌های محلی مختلف است، می‌گوید که گوگل کنترل بیش از حد گسترده‌ای بر تجارت تبلیغات آنلاین دارد که منجر به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی علیرغم افزایش خوانندگان آنلاین می‌شود. اصل شکایت این است که گوگل صاحب بزرگترین تبادل تبلیغات و سرور تبلیغاتی است – که هر دو به‌جای ساخت ارگانیک خریداری شده‌اند – و این ترتیب منجر به کاهش درآمد صنعت شده است.

«ارائه‌دهندگان محتوا، از جمله صدها خبرگزاری محلی ما، ارزش زیادی ایجاد می‌کنند، اما هیچ‌یک از جنبه‌های مثبت مالی را نمی‌بینند، زیرا Google، به عنوان واسطه، بازارهای نرم‌افزاری و محصولات فناوری مهمی را که ناشران و تبلیغ‌کنندگان برای خرید و فروش فضای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، در انحصار خود درآورده است. مایک رید، مدیرعامل گانت امروز نوشت. «گوگل این تضاد منافع را به نفع خود و به هزینه ناشران، خوانندگان و هر کس دیگری معامله می کند. دعوای حقوقی ما بیش از ده ها اقدام ضدرقابتی و فریبکارانه توسط گوگل را شرح می دهد که از اوایل سال 2009 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.”

گوگل در بیانیه‌ای برای Engadget تاکید کرد که سرویس‌هایش محبوب هستند زیرا بهترین هستند – نه به دلیل عدم رقابت. «این ادعاها به سادگی اشتباه است. ناشران گزینه های زیادی برای استفاده از فناوری تبلیغات برای کسب درآمد دارند – در واقع، گانت از ده ها سرویس تبلیغاتی رقیب از جمله Google Ad Manager استفاده می کند. «و هنگامی که ناشران استفاده از ابزارهای گوگل را انتخاب می کنند، اکثریت عظیمی از درآمد را حفظ می کنند. ما به دادگاه نشان خواهیم داد که چگونه محصولات تبلیغاتی ما به ناشران کمک می کند و به آنها کمک می کنیم تا محتوای آنلاین خود را تامین مالی کنند.” گوگل می گوید که ناشران بزرگ متوسط از شش پلتفرم مختلف برای فروش تبلیغات در وب سایت های خود استفاده می کنند، در حالی که تبلیغ کنندگان و آژانس های رسانه ای از بیش از سه پلت فرم برای خرید تبلیغات استفاده می کنند. غول جستجو، هزینه های فناوری تبلیغات خود را شفاف و مطابق با نرخ های صنعت توصیف می کند.

اشتراک گذاری