امروز:23 اردیبهشت 1403

موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی به این زودی برنده جایزه گرمی نخواهد شد

به نظر می رسد که دریک جعلی گرمی را به خانه نخواهد برد. هاروی میسون جونیور، مدیر عامل آکادمی ضبط صدا، این هفته گفت که اگرچه این سازمان موسیقی هایی با صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا سازهای محدود را برای به رسمیت شناختن جایزه در نظر می گیرد، اما فقط به آهنگ هایی که «بیشتر توسط یک انسان» نوشته و اجرا شده است، احترام می گذارد.

میسون در مصاحبه‌ای با Grammy.com گفت: «در این مرحله، ما اجازه می‌دهیم موسیقی و محتوای هوش مصنوعی ارسال شود، اما جایزه گرمی تنها به انسان‌سازانی که خلاقانه در دسته‌های مناسب مشارکت کرده‌اند، اجازه داده می‌شود. «اگر صدای هوش مصنوعی آهنگ یا سازهای هوش مصنوعی را می خواند، آن را در نظر خواهیم گرفت. اما در یک دسته بندی مبتنی بر ترانه سرایی، باید بیشتر توسط یک انسان نوشته شده باشد. همین امر در مورد دسته‌های اجرا نیز صدق می‌کند – فقط یک مجری انسانی می‌تواند برای گرمی در نظر گرفته شود. اگر هوش مصنوعی آهنگسازی را انجام داده یا موسیقی را ایجاد کرده است، این یک ملاحظه متفاوت است. اما جایزه گرمی در این مرحله به انسان سازندگان خواهد رسید.»

نظرات مدیر عامل به این معنی است که آهنگ جعلی Drake / The Weeknd «Heart on My Sleeve» که اوایل امسال و قبل از حذف شدن از پلتفرم‌های استریم به دلیل حذف حق نسخه‌برداری، در فضای مجازی منتشر شد، واجد شرایط نخواهد بود. کلاهبردار دیگری که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود، آهنگ های جعلی فرانک اوشن را در آوریل به قیمت 13000 دلار کانادا (9722 دلار آمریکا) فروخت، در حالی که Spotify مشغول پاکسازی ده ها هزار آهنگ ساخته شده توسط هوش مصنوعی از کتابخانه خود بوده است.

از سوی دیگر، این موضوع سوالاتی را در مورد هنرمندانی مانند هالی هرندون ایجاد می کند که از نسخه هوش مصنوعی صدای او برای کاور آهنگ «جولین» دالی پارتون استفاده کرده است. (اجرای تولید شده توسط هوش مصنوعی نشان می دهد که نه، اما آیا این واقعیت که صدای خودش است تفاوتی ایجاد می کند؟) یا، برای این موضوع، آهنگ “آخرین” بیتلز در آینده وجود دارد که پل مک کارتنی می گوید از هوش مصنوعی برای جداسازی یک ضبط مخدوش استفاده خواهد کرد. از صدای جان لنون و آیا تارین ساترن، که (همچنین به طور شفاف) از هوش مصنوعی برای تولید اولین آلبوم خود در سال 2018 استفاده کرد، واجد شرایط خواهد بود؟ ما برای توضیح بیشتر در مورد این نمونه‌ها با آکادمی ضبط تماس گرفتیم و در صورت پاسخگویی این مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

جوایز یا نه، میسون اذعان کرد که هوش مصنوعی صنعت موسیقی را متحول خواهد کرد. میسون می‌گوید: «هوش مصنوعی قطعاً و بدون تردید در شکل‌دهی آینده صنعت ما نقش خواهد داشت. بنابراین، ما باید شروع به برنامه ریزی در مورد آن کنیم و به معنای آن برای ما فکر کنیم. چگونه می‌توانیم خودمان را با هم تطبیق دهیم؟ چگونه می توانیم نرده ها و استانداردها را تعیین کنیم؟ چیزهای زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد که به صنعت ما مربوط می شود.” مدیر عامل شرکت افزود که آکادمی ضبط اخیراً نشستی را با رهبران صنعت، کارآفرینان فناوری، پلتفرم‌های استریم و افرادی از جامعه هنرمندان برگزار کرده است تا در مورد آینده هوش مصنوعی صحبت کند. ما در مورد این موضوع صحبت کردیم و بحث کردیم که چگونه آکادمی ضبط می تواند مفید باشد: چگونه می توانیم نقش ایفا کنیم و آینده هوش مصنوعی در موسیقی.

اشتراک گذاری