امروز:20 اردیبهشت 1403

متا در حال گسترش برنامه جایزه خود است که به سازندگان برای پست های فیس بوک پول می دهد

متا در تلاش است تا با ویژگی های جدید کسب درآمد، سازندگان بیشتری را به فیس بوک جذب کند. این تغییرات در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت به دنبال این است که ویدیوهای کوتاه و توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به بخش مرکزی شبکه اجتماعی اصلی خود تبدیل کند.

اول، “برنامه پاداش عملکرد” متا، که به سازندگان برای مشارکت در پست های فیس بوک آنها پاداش می دهد، “به طور قابل توجهی در حال گسترش است.” این برنامه هنوز فقط دعوتنامه است، اما شرکت در حال برنامه ریزی برای ثبت نام سازندگان بیشتر و اضافه کردن جوایز اضافی برای افزایش درآمد بالقوه آنها است. این گسترش پس از آن صورت می‌گیرد که متا قبلاً پرداخت‌ها را از یک برنامه جایزه که به سازندگان برای تعامل با Reels پرداخت می‌کرد، کاهش داد. بنابراین، قابل توجه است که برنامه پاداش عملکرد برای پست‌های فید فیس‌بوک، نه قرقره‌ها یا استوری‌ها، طراحی شده است. در یک پست وبلاگ، متا اشاره می کند که “اکثر سازندگان موفق در این برنامه به طور منظم، معمولا هر روز،” با ترکیبی از پست های متنی و عکس ارسال می کنند.

متا همچنین در حال آزمایش دو ویژگی جدید است که می‌تواند اشتراک‌گذاری محتوا را بین اینستاگرام و فیسبوک آسان‌تر کند. این شرکت با ارسال متقابل برای محتوای مارک دار آزمایش می کند تا سازندگان بتوانند راحت تر پست های حمایت شده از اینستاگرام را در Reels و Stories در فیس بوک به اشتراک بگذارند. یک آزمایش جداگانه به «سازندگان منتخب» اجازه می‌دهد تا از Reels که شامل آهنگ‌های موسیقی مجاز از کتابخانه صوتی شرکت است، درآمد کسب کنند.

به گفته متا، به‌روزرسانی‌ها برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد ثابت در فیسبوک است. اما به نظر می‌رسد این تغییرات برای تقویت تعامل سازنده با فیس‌بوک طراحی شده‌اند، زیرا این پلتفرم تلاش می‌کند تا علاقه کاربران جوان‌تری را که علاقه بیشتری به TikTok و اینستاگرام دارند، حفظ کند.

واداشتن سازندگان بیشتر برای ارسال محتوای اصلی تر در فیس بوک نیز بخش مهمی از استراتژی متا برای تغییر شبکه اجتماعی اصلی خود از فیدها به سمت یک «موتور کشف» بیشتر شبیه TikTok در سال آینده خواهد بود. اما برای تغییر جهت دادن فیسبوک به توصیه‌ها، متا ابتدا به مجموعه بزرگتری از محتوای سازنده اصلی نیاز دارد تا کاربران را در حرکت نگه دارد.

اشتراک گذاری