امروز:10 فروردین 1403

طبق گزارش ها، اپل در حال طراحی مجدد ویجت ها واچ او اس است

طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی مهم‌ترین تعمیرات اساسی نرم‌افزاری WatchOS در حافظه اخیر است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این شرکت در حال طراحی مجدد رابط کاربری اپل واچ است تا ویجت ها را به “بخش مرکزی” نحوه تعامل شما با ابزارهای پوشیدنی تبدیل کند. در توصیف رابط کاربری جدید، Gurman می‌گوید که عناصری از سیستم Glances را که بخشی از واچ او اس اصلی بود، در حالی که «سبک» ویجت‌هایی را که اپل در کنار iOS 14 در سال گذشته معرفی کرده بود، به ارمغان می‌آورد.

او اضافه می‌کند که رابط جدید «یادآور» صفحه ساعت Siri است که این شرکت با watchOS 4 در سال 2017 معرفی کرد، اما به عنوان یک پوشش برای هر صفحه ساعتی که می‌خواهید استفاده کنید، عمل می‌کند. گورمن با اشاره به ویژگی iOS که به شما امکان می‌دهد در میان ویجت‌هایی که روی یکدیگر قرار داده‌اید پیمایش کنید، اضافه می‌کند: «این نیز شبیه به پشته‌های ویجت است.

به طور همزمان، اپل در حال آزمایش تغییراتی در دکمه های فیزیکی اپل واچ است. با طراحی مجدد رابط، فشار دادن روی تاج دیجیتالی می‌تواند نمای ویجت‌های جدید سیستم‌عامل را به جای اینکه شما را به صفحه اصلی هدایت کند، مانند شماره‌گیری که در حال حاضر در watchOS 9 انجام می‌دهد، راه‌اندازی کند.

با این احتمال که طراحی مجدد برای برخی آزاردهنده باشد، گورمن حدس می‌زند که اپل قصد دارد در ابتدا رابط کاربری جدید را اختیاری کند. علاوه بر این، او پیشنهاد می‌کند که تعمیرات اساسی تأییدی است بر این که یک تجربه اپلیکیشن مانند آیفون «همیشه در ساعت معنادار نیست – جایی که شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری را با کمترین گشتن در اطرافتان داشته باشید». با فاصله کمی بیشتر از یک ماه تا WWDC 2023، مدت زیادی طول نمی کشد که اپل اطلاعات بیشتری در مورد آنچه کاربران ساعت می توانند از به روز رسانی نرم افزار بزرگ بعدی ابزار پوشیدنی خود انتظار داشته باشند به اشتراک بگذارد.

اشتراک گذاری