امروز:6 اردیبهشت 1403

دادگاه برزیل ممنوعیت تلگرام در سراسر کشور را که به دلیل تقاضای داده اعمال شده بود، لغو کرد

دادگاه استیناف فدرال در برزیل روز شنبه ممنوعیتی را که در اوایل هفته جاری علیه تلگرام وضع شده بود، لغو کرد. به گفته رویترز، قاضی فلاویو لوکاس با توجه به اینکه هزاران نفر در برزیل که برای نیازهای ارتباطی خود به این پلت فرم متکی هستند، تعلیق کامل برنامه پیام‌رسانی «معقول» نیست. در همان زمان، او جریمه روزانه 200000 دلاری تلگرام را به دلیل عدم ارائه اطلاعات درخواستی به مقامات محلی تایید کرد.

ممنوعیت اولیه روز چهارشنبه پس از آن صادر شد که دادگاه فدرال به اپل و گوگل دستور داد تا به طور موقت این سرویس را از فروشگاه های برنامه داخلی خود حذف کنند. مقامات برزیلی پس از اینکه تلگرام نتوانست مجموعه کاملی از داده‌های مربوط به یک جفت گروه نئونازی را در اپلیکیشن متهم به تحریک خشونت علیه مدارس تحویل دهد، به دنبال تعلیق این برنامه بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، یک نوجوان متهم به ارتکاب دو تیراندازی در مدرسه در ماه نوامبر که سه کشته و 13 زخمی برجای گذاشت، با این دو گروه درگیر بود. مقامات می گویند محتوای نازی ها، ویدئوهای خشونت آمیز و دستورالعمل های ساخت بمب را در آن چت های گروهی به اشتراک گذاشته شده است. زمانی که تلگرام از دستور اولیه دادگاه تبعیت نکرد، طبق گزارش ها اعلام کرد که این دو گروه حذف شده اند و نمی تواند اطلاعات درخواستی را بازیابی کند. تلگرام بلافاصله به درخواست نظر Engadget پاسخ نداد.

این اولین باری نیست که تلگرام برای مدت کوتاهی در برزیل ممنوع می شود. در سال 2022، عالی‌ترین دادگاه این کشور این اپلیکیشن را به دلیل عدم توقیف حساب‌های متهم به انتشار اطلاعات نادرست پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور تعلیق کرد. به همین ترتیب، این ممنوعیت تنها چند روز بعد برداشته شد.

اشتراک گذاری