امروز:6 مرداد 1403

مظنونی که به افشای اطلاعات پنتاگون متهم شده بود توسط نمایه Steam او بیرون شد

جک تکسیرا، افشاکننده اسناد طبقه بندی شده متهم، ممکن است به طور مستقیم در مورد سهولت ردیابی زندگی دیجیتالی افراد یاد بگیرد. دولت فدرال تکسیرا را به دریافت غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی و اقلام طبقه بندی شده پس از تحقیقات سریع روی ردیابی دیجیتال او متهم کرده است. همانطور که کریستیان تریبرت از نیویورک تایمز توضیح می دهد، تیم روزنامه نگاری تحقیقی او با پیدا کردن یک حساب کاربری اینستاگرام که در پروفایل Steam او ذکر شده بود، Teixeira را شناسایی کرد. این به نوبه خود، عکس هایی از میز آشپزخانه گرانیتی و کاشی های کف را نشان می دهد که در نشت ها قابل مشاهده است.

مظنون هنوز ادعای خود را مطرح نکرده است و در تاریخ 19 آوریل با دادگاه روبرو خواهد شد. دو اتهام علیه وی حداکثر تا 15 سال حبس دارد.

Teixeira، یک گارد ملی هوایی در ماساچوست، ظاهراً در اواخر سال 2022 شروع به اشتراک‌گذاری اسناد روی سرور Discord مبتنی بر Minecraft کرد. او ابتدا خودش آنها را رونویسی کرد اما بعداً عکس‌هایی از مواد خام منتشر کرد. ظاهراً او قصد نداشت به عنوان یک افشاگر عمل کند (او سعی می کرد دوستان بازی خود را تحت تأثیر قرار دهد)، اما محتوا در نهایت به سایر سرورهای Discord و همچنین 4chan و تلگرام رسید.

این اسناد شامل حجم زیادی از اطلاعات در مورد تهاجم روسیه به اوکراین، از جمله استراتژی اوکراین و همچنین تلاش های روسیه برای تامین تسلیحات از مصر و ترکیه است. این پرونده ها همچنین نشان می دهد که چگونه ایالات متحده از متحدان جاسوسی می کند و فعالیت های آنها را نظارت می کند، مانند علاقه به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل.

اشتراک گذاری