امروز:7 اردیبهشت 1403

بررسی جامع بروکر فیبوگروپ؛ آیا فیبوگروپ بهترین انتخاب برای ایرانیان است؟

فعالیت در بازارهای مالی نیز مانند هر فعالیت دیگری نیازمند کسب تجربه است. روند مداومی‌ که هیچ انتهایی ندارد. برای کسب این تجربه یا می‌توان همراه با زمان پیش رفت و منتظر بود که در شرایط وقوع اتفاق‌ها با مسائل روبرو شد، راه دوم استفاده از تجربه سایر افرادی است که مسیر مشابهی را طی کرده‌اند.

تریدرها نیز از این موضوع مبرا نیستند و همیشه در فعالیت‌های خود با موضوعاتی مواجه می‌شوند که نیازمند قدرت مدیریت بحران است. خب قطعاً افرادی در این موضوع موفق‌تر عمل می‌کنند که سابقه طولانی‌تری داشته و تجربه مقابله با این اتفاق‌ها را داشته‌اند.

تصمیم‌گیری در مورد بروکرهای فعال در فارکس یکی از موضوعاتی است که دغدغه تمام برورکرهاست. قطعا کارکرد با بروکرهای باسابقه می‌تواند مسیر هموار‌تری را پیش روی معامله‌گران بگذارد. بروکرهایی که عمر طولانی‌تری دارند شرایط مختلف بازار را تجربه کردند. در موقعیت‌های پر بازده و بحرانی بازار حضور داشته و به سلامت تمام طوفان‌های بازار را پشت‌سر گذاشته‌اند. پس دید بهتری نسبت به بازارداشته و در شرایط بحرانی عکس‌العمل بهتری را نشان می‌دهد.

هلدینگ فیبو گروپ از جمله بروکرهای باسابقه بازار فارکس است که طی عمر طولانی خود سرد و گرم بازار را بسیار چشیده و توانسته چالش‌های زیادی را به سلامت پشت‌سر گذارد. در ادامه با این بروکر بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی فیبوگروپ

گروه مالی بین‌المللی فیبو، که متشکل از چندین موسسه ارائه‌دهنده خدمات مالی است که در نقاط مهم مالی جهانی پراکنده است. مرکز اصلی گروه فیبو در سال 1998 در اتریش تحت عنوان یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تاسیس شد. بعد از حدود 6 سال فعالیت، خدمات کارگزاری آنلاین را به سبد خدمات خود اضافه کرد و پس از یکسال امکان معاملات CFD در این بروکر فراهم شد.

فیبوگروپ که از سال 2018 در بین 20 صدرنشین لیست بهترین بروکرها قرار دارد از اولین بروکرهایی بود که معامله ارزهای دیجیتال را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کرد.

رگوله‌های فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ تاییدیه فعالیت خود را از دو مرجع نظارتی معتبر جهانی دریافت کرده است. مجوز اول توسط نهاد نظارتی CySEC صادر شده است. این مجوز فقط در اروپا اعتبار دارد و مربوط به سایر کاربران نمی‌شود.

مجوز دوم فیبوگروپ که از FSC دریافت شده و تمام کاربران را تحت پوشش قرار می‌دهد. به‌علاوه این بروکر گواهی BVI را نیز از FSC دریافت کرده است.

برای ایجاد اطمینان در حفظ امنیت وجوه سپرده مشتریان، فیبو گروپ اقداماتی را انجام داده است. این بروکر حساب مشتریان را در حساب‌های مجزا از حساب‌های عملیات خود در بانک‌های معتبر نگهداری می‌کند. همچنین طرح جبران خسارت این بروکر وجود دارد که به مشتریان اطمینان می‌دهد در صورت بروز ورشکستگی شرکت توانایی پرداخت وجوه مشتریان را دارد.

انواع حساب در فیبوگروپ

حساب‌های NDD، Fixed، Cent سه دسته اصلی حساب‌هایی است که فیبوگروپ به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. حساب NDD از جمله ویژگی‌های مثبت این بروکر است. کارکرد این نوع حساب‌ها به گونه‌ای است که با فناوری STP به تامین‌کنندگان نقدینگی در بازار ارتباط دارد و سفارش مشتری را بدون ریکوت و به‌سرعت اجرا می‌کند. حساب NDD تحت پلتفرم متاتریدر 4 و 5 ، حساب NDD متاتریدر 4 بدون کمیسیون و cTrader از جمله گزینه‌هایی است که تحت حساب NDD به معامله گران ارائه می‌شود.

اگر معامله‌گر تازه‌کار هستید و هنوز آشنایی و درک کاملی از شرایط و خصوصیات بازار ندارید می‌توانید با افتتاح حساب سنت در فیبو‌گروپ با مبلغ سرمایه کم لذت معامله واقعی را تجربه کنید.

معامله‌گران حرفه‌ای و بلند‌مدت به‌دنبال کاستن از هزینه‌های معاملاتی خود هستند تا بهای‌تمام‌شده معاملات‌شان را نسبت به سود کسب شده در معامله تا حد امکان کاهش دهند. برای این معامله‌گران، بروکر فیبوگروپ حساب Fixed را پیشنهاد کرده است که اسپرد ثابت برای ان محاسبه می‌شود.

بسته به نوع حساب انتخابی مبلغ لوریج متفاوتی به کاربر ارائه می‌شود. اما به‌طور کلی لوریج بین 1:400 تا 1:1000 به کاربران پیشنهاد می‌شود. هر تریدر متناسب با مهارت و میزان سرمایه و نوع حساب می‌تواند از مقدار لوریج مد نظر خود را استفاده کند.

قابل ذکر است که در مورد ارزهای دیجیتال مقدار لوریج 25 در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های فیبوگروپ

از جمله ویژگی‌های مورد توجه در هر بروکر پشتیبانی، هزینه‌های معاملاتی، نمادهای معاملاتی و بسیاری موارد دیگری است که در زمان انتخاب یک بروکر توسط معامله‌گران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه با ویژگی‌های بروکر فیبوگروپ آشنا می‌شویم.

پشتیبانی فیبوگروپ

تیم پشتیبانی بروکر فیبو گروپ 5 روز هفته و 24 ساعته به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد. با این حال از نقاط ضعف این بروکر خدمات پشتیبانی آن است که با تاخیر، پاسخگوی سوالات بوده است.

با افتتاح حساب در فیبو‌گروپ، تقویم اقتصادی خوب و منابع آموزشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

نمادهای معاملاتی در فیبوگروپ

در فیبوگروپ امکان معامله روی 100 نماد معاملاتی برای معامله گران فراهم است. این نمادها شامل جفت ارزها، فلزات، رمز‌ارز، سهام و … است. معامله‌گران می‌توانند روی 20 شاخص مهم، کالاهای مهم مثل نفت، 45 جفت ارز و ارزهای دیجیتال مشخصی معامله داشته باشند.

هزینه‌های معاملاتی در فیبوگروپ

هزینه‌های معاملاتی در بروکر به نوع حساب بستگی دارد. لازم است قبل از افتتاح حساب شرایط، امکانات و هزینه‌های هر حساب به‌دقت بررسی شود. اما به‌طورکلی اسپرد پایین از جمله ویژگی‌های جذاب این بروکر است. در حساب NDD حداقل اسپر 0.3 و در معاملات طلا 15سنت اعمال می‌شود. در حساب FIX اسپرد 2 پیپ در نظر گرفته شده است.

شما می‌توانید سایر مزایایی که در بروکر فیبو‌گروپ وجود دارد را در اینجا، یعنی صفحه بررسی بروکر فارکس مشاهده کنید.

با این حال ویژگی‌های دیگر مانند دسترسی به پلتفرم معاملاتی سی تریدر علاوه‌بر متاتریدر 4 و 5 قابل شمارش است و در این زمینه این بروکر از لحاظ پلتفرم معاملاتی خدمات مناسبی ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند با شارژ حداقل 50 دلاری از امکانات ارائه شده توسط فیبوگروپ استفاده کنند.

همچنین برای واریز و برداشت از حساب روش‌های مختلفی ارائه شده است. از جمله نقل و انتقالات از طریق ارزهای دیجیتال، webmoney، payoneer و روش‌های دیگر را می‌توان نام برد.

نوسانات و بحران‌های مالی تاثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی دارد. تاثیر این شرایط به‌حدی است که گاهی منجر به ورشکستگی بروکر‌های بازار شده است. با افتتاح حساب در برورکر‌های با سابقه می‌توان امیدوار بود که این بروکرها با گذراندن شرایط مشابه در گذشته و کسب بینشی نسبتا خوب از بازار از قبل برای شرایط بحرانی خود را آماده کرده و می‌توانند در شرایط بحرانی مدیریت عملیاتی بهتری را از خود نشان دهند.

فیبوگروپ از بروکرهای باسابقه بازار فارکس است که در این مطلب با این بروکر آشنا شدیم و برخی ویژگی‌های این بروکر را بررسی کردیم. با وجود تمام بررسی‌ها و امادگی‌های احتمالی باز فعالیت در بازارهای مالی همراه با ریسک بوده و نمی‌توان به‌طور قطع گفت یک بروکر نسبت به تمامی‌ شرایط بازار مصونیت دارد.

منبع: www.iranbroker.net

اشتراک گذاری